تازه های سایت

کد مطلب: 31299
29. خرداد 1396 - 8:28
شهرستان نهاوند در حوزه حمل و نقل و ترافیک دارای مشکلات متعددی بوده که متاسفانه با وجود برگزاری جلسات شورای ترافیک، اجرایی نشدن مصوبات مشکلی را از این شهرستان برطرف نکرده است.

به گزارش پایگاه خبری گرو، دومین جلسه شورای حمل و نقل و ترافیک شهرستان نهاوند در سالن جلسات فرمانداری نهاوند برگزار شد که در ابتدای این جلسه به بررسی دستور و مصوبات جلسه قبل که در تاریخ 18 ادریبشهت ماه سال 96 برگزار شده بود، پرداخته شد.

 پیگیری اجرایی شده مصوبات  جلسات قبل شورای ترافیک دستور کار این جلسه بود  که متأسفانه طبق روال جلسات پیشین شورای ترافیک شهرستان این مصوبات اجرایی نشده بود.

گویا برگزاری این جلسات نه تنها مشکلات ترافیکی و مشکلات عدیده‌ای که در خصوص محورهای حادثه خیز شهرستان وجود دارد و هر ساله منجر به تصادفات زیادی در این محورها می‌شود، را حل نکرده و نمی‌کند، بلکه  جلسات شورای حمل و نقل و ترافیک شهرستان نهاوند فقط به تصویب مصوبات اختصاص یافته، آن هم مصوباتی که اجرایی نمی‌شوند.

در ابتدای جلسه دستورات و مصوبات جلسه قبل قرائت شد که با توجه به دستورات جلسه قبل، شهرداری‌ها موظف بودند که حداکثر تا پایان تیرماه امسال نسبت به خرید و نصب سامانه‌های هوشمند اقدام کنند.

هم‌چنین با توجه به مصوبات مجلس شورای اسلامی در خصوص کاهش 31 درصدی تلفات و حوادث رانندگی تا پایان برنامه ششم توسعه، باید فرمانداران و دستگاه‌های اجرایی ظرف مدت یک ماه  برنامه‌ها و راهکارهایی در این خصوص ارائه دهند، که هیچ کدام از این دستورات در شهرستان اجرایی نشده است.

هم‌چنین در جلسه قبلی شورای ترافیک شهرستان نهاوند مصوب شده بود که برای کاهش تصادفات در بلوار شاهد که از میدان بسیج به سمت شاطر آباد قرار دارد، تابلو و علائم هشدار دهنده نصب شود و بریدگی‌های این بلوار بسته شوند که ظرف این مدت این مصوبه نه تنها اجرایی نشده است بلکه شهرداری این بلوار را حدود یک ماه است که تخریب کرده و به بهانه این‌که مردم این منطقه با این مصوبه مخالف هستند اجرای این مصوبه را متوقف کرده است.

بسته شدن کلیه کریدورها و نصب سرعت‌کاه در بلوار سیدالشهداء نهاوند که از میدان 17 شهریور به طرف ترمینال قدیم قرار دارد از مصوبات دیگر شورای ترافیک جلسه قبل شهرستان بود که این مصوبه نیز اجرایی نشده و شهرداری بحث محدودیت مالی را بهانه اجرا نکردن این مصوبه عنوان کرد.

از دیگر مصوبات جلسه گذشته شورای ترافیک شهرستان، طرح اصلاح چهار راه داد سرا، خیابان رسالت و شهید بهشتی و نصب چراغ فرماندهی در این مکان‌ها، نصب سه دستگاه GPS توسط شهرداری در نقاط مختلف، اصلاح ورودی شهر گیان و غیره بود که این مصوبات نیز اجرایی نشده بودند.

افزایش 38 درصدی تصادفات فوتی در نهاوند

رئیس پلیس راه شهرستان نهاوند در ادامه این جلسه گفت: در ابتدای سال 95 تا کنون تعداد 11 نفر در تصادفات شهرستان نهاوند فوت کرده‌اند که این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل که 8 نفر بوده است 38 درصد افزایش تصادفات منجر به فوت را در شهرستان نشان می‌دهد.

 حمزه طائفی اظهار داشت: همچنین از ابتدای امسال تا کنون تعداد 34 تصادف منجر به جرح در شهرستان رخ داده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل که 16 مورد بوده است افزایش 113 درصدی تصادفات منجر به جرح را در نهاوند شاهد هستیم.

وی تصریح کرد: در بحث راه‌های روستایی نیز 13 فقره تصادف جرحی و فوتی در محورهای روستایی شهرستان اتفاق افتاده که محور برزول و فارسبان با 69 درصد بیشترین آمار تصادفات را به خود اختصاص داده است و به عنوان پرحادثه‌ترین محور روستایی شهرستان شناخته شده است.

طائفی افزود: متأسفانه پروژه پل روگذر در روستای کفراش، بحث اتمام پروژه آورزمان، اصلاح نقاط حادثه خیز برزول فارسبان و برزول گیان که از نقاط حادثه‌خیز شهرستان هستند هیچ کدام اجرایی و به اتمام نرسیده‌اند.

وی عنوان کرد: ما چندین بار مکاتباتی در خصوص این پروژه‌ها و مشکلات آنها با اداره راه و شهرسازی انجام داده‌ایم که متأسفانه هیچ اقدامی در این زمینه انجام نشده است.

رئیس راهنمایی و رانندگی نهاوند نیز در این جلسه گفت: متأسفانه مصوبات جلسات شورای ترافیک شهرستان نهاوند اجرایی نمی‌شوند و من از برگزاری این جلسات ناامید شده‌ام زیرا تا‌کنون مصوباتی که برای رفع نقاط حادثه‌خیز این شهرستان مصوب شده‌اند هیچ کدام اجرایی نشده‌اند.

فرشید کرمی افزود: در سه سالی که من در شهرستان نهاوند مشغول به کار هستم متأسفانه هیچ اقدامی برای رفع ترافیک و در زمینه اصلاح شهر صورت نگرفته است و این جلسات نیز نتیجه‌ای نداشته‌اند.

معاون فرماندار نهاوند نیز در ادامه این جلسه با اشاره به این‌که محور فارسبان  برزول نیاز به کار اساسی دارد عنوان کرد: محور فارسبان  برزول که طول آن 12 کیلومتر است یکی از محورهای حادثه خیز شهرستان است که باید برای حل مشکلات این محور چاره‌ای اساسی اندیشیده شود و باید این نقطه حادثه خیز و سایر نقاط حادثه خیز شهرستان شناسایی شوند و در قالب مصوبات مدیریت بحران استان مطرح و پیگیری شوند.

سید رضا سلامتی تصریح کرد: مصوبه پل روگذر روستای کفراج نیز باید کنسل شود زیرا پل روگذر برای رفع مشکل این منطقه جوابگو نیست و این پل غیر استاندار و کارشناسی نشده است.

وی بیان کرد: اجرای مصوبات جلسه گذشته باید به عنوان اولویت اول در دستور کار شورای ترافیک شهرستان قرار بگیرند.

سلامتی افزود: مصوباتی که در جلسات شورای ترافیک مصوب می‌شوند باید به روال قانونی اجرا شوند و نباید این مصوبه‌ها را به بهانه‌های‌ مختلف از جمله اعتراض مردم به اجرای این مصوبه‌ها به اتمام نرسانیم.
وی به اصلاح سه راهی جاده سراب گیان اشاره کرد و اظهار داشت: در سه راهی سراب گیان سه کیلومتر محور داریم که این محور  به عنوان یک محور مهم گردشگری دارای مشکلات زیادی است که متأسفانه کسی متولی آن نیست و ادارات شهرستان نیز زیر بار آن نمی‌روند.

معاون فرمانداری نهاوند عنوان کرد: اصلاح جاده سراب گیان و مشکلات آن باید از محل درآمد‌های این سراب تأمین اعتبار شود و با هاهنگی دستگاه‌های ذی‌ربط و با نظارت پلیس راه شهرستان در دستور کار قرار بگیرد.

سلامتی به ترمینال نهاوند اشاره کرد و افزود: ترمینال قدیم نهاوند تا صدور مجوز و انجام تشریفات قانونی باید تعطیل بماند و هیچ نوع اغماضی در این خصوص پذیرفته نمی‌شود و شهرداری نیز که پیش از این به‌صورت غیر قانونی اقدام به بازگشایی این ترمینال کرده، موظف است ترمینال را تعطیل و هرچه سریعتر نسبت به تعیین تکلیف مکان فوق و واگذاری آن به‌صورت قانونی به متقاضیان اقدام نماید.

وی تاکید کرد: تا زمان تعیین تکلیف قانونی ترمینال قدیم، علی رغم برخی چالش‌ها، ترمینال جدید به‌عنوان تنها ترمینال رسمی فعال است./تسنیم

انتهای پیام/        

دیدگاه شما