تازه های سایت

کد مطلب: 31160
21. خرداد 1396 - 7:40
دبیر ستاد مردمی برگزاري اعتکاف در همدان از پیش‌بینی حضور 3 هزار و 500 معتکف در اعتکاف ماه رمضان همدان خبر داد و گفت: تعلل سازمان میراث فرهنگی باعث شده که در هر دوره از اعتکاف 800 تا يك‌هزار نفر را نتوانیم در مسجد جامع پذیرا باشیم.

به گزارش پایگاه خبری گرو، مهدی صلواتیان با بیان اینکه اعتکاف ماه رمضان در سه دوره برگزار خواهد شد، اظهار کرد: اعتکاف امسال در مسجد جامع در سه دوره 21 تا 29 ماه رمضان در بخش خواهران و برادران برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌‌شود اعتکاف امسال در 15 مسجد برگزار می‌شود، گفت: در مسجد جامع شهرستان فامنین یک دوره اعتکاف، یک دوره اعتکاف در مسجد شهر صالح‌آباد، در رزن یک مسجد، در تویسرکان دو مسجد، در اسدآباد یک مسجد و دو دوره در مسجد جامع ملایر از جمله مساجد برگزار کننده اعتکاف است.

دبیر ستاد مردمی برگزاری مراسم اعتکاف در همدان با بیان اینکه در نهاوند دو مسجد اعتکاف رمضان را خواهند داشت، بیان کرد: مسجد جامع شهر شیرین‌سو و دستجرد کبودراهنگ، مسجد جامع شهر جورقان، مسجد علی‌آباد فرهنگیان و مسجد بنی‌فاطمه شهید بهشتی از دیگر مساجد دخیل در اعتکاف است.

وی به پیش‌بینی حضور 3 هزار و 500 معتکف در اعتکاف امسال خبر داد و افزود: هزینه اعتکاف از محل‌های مختلفی تأمین شده است و خیرین نیز در این زمینه ورود کرده و با کمک‌‌های خود بخشی از کار را در دست گرفته‌اند.

صلواتیان با انتقاد از روند کند مرمت و بازسازی شبستان آیت‌الله جلالی مسجد جامع همدان از سوی سازمان میراث فرهنگی تصریح کرد: تعلل سازمان میراث فرهنگی باعث شده که هر دوره از اعتکاف بیش از 800 تا یک‌هزار نفر را نتوانیم در مسجد جامع پذیرا باشیم.

وی اضافه کرد: متأسفانه کار تعمیر سرویس بهداشتی 40 چشمه مسجد جامع هنوز از سوی سازمان میراث فرهنگی به اتمام نرسیده است و همین فضا را برای پذیرایی از معتکفان بیشتری با مشکل مواجه ساخته است.

دبیر ستاد مردمی برگزاری اعتکاف در همدان به برنامه‌های معتکفان در این ایام اشاره کرد و گفت: جزءخوانی قرآن کریم، ذکر صلوات، احکام و تصحیح نماز و ویژه‌برنامه‌های شب‌های قدر از جمله برنامه‌های معتکفان است.

وی با اشاره به برگزاری حلقه‌های معرفت در اعتکاف ماه رمضان یادآور شد: این حلقه‌ها با موضوعات سبک زندگی اسلامی، بصیرت‌افزایی، تاریخ اسلام، دشمن ‌شناسی، جهاد و شهادت، آشنایی با زندگی علما و سیره انبیاء، تحکیم بنیان خانواده و مشاوره و پاسخگویی به احکام برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

دیدگاه شما