تازه های سایت

کد مطلب: 30498
6. ارديبهشت 1396 - 10:06
بسیاری از کاربران فضای مجازی نسبت به توهین حسام الدین آشنا، مشاور رئیس جمهور واکنش شدید نشان دادند.

به گزارش پایگاه خبری گرو، روزنامه افکار نوشت: طی روزهای گذشته بازهم مشاور رسانه ای رئیس جمهور خبرساز شد، این بار به دلیل ۲ اظهار نظر شاذ در جلسه سخنرانی و یک توئیت در شبکه اجتماعی توئیتر. همین اظهارات وی در شبکه های اجتماعی سر و صدای زیادی به پاکرد.

 

* اپیزود اول

رسانه های خبری فایل صوتی از حسام الدین آشنا مشاور رسانه‌ای رئیس‌جمهور در جلسه‌ای که اخیراً در دانشکده صداوسیما و به صورت غیرخصوصی برگزار شده، را منتشر کردند.

آشنا در این جلسه رسماً از عوامل برگزاری مناظره‌ها می‌خواهد که سوالات را در اختیار کاندیداها و مردم قرار دهند و مناظره‌ها در چارچوب این سوالات از پیش اعلام شده برگزار شود.

درخواست دراختیار داشتن سوالات آن هم پس از جنجال هایی که دولتی ها در  ماجرای زنده بودن مناظرات به وجود آوردند، موجی از اعتراضات را در شبکه های اجتماعی به همراه داشت:

حسین دهباشی، سازنده فیلم تبلیغاتی روحانی در سال ۹۲ در واکنش به این اظهار نظر عنوان کرد: «در هیچ کجا اعلام پرسش به پرسش‌شوندگان مرسوم و درست نیست. یکی از رسوایی‌های انتخابات اخیر آمریکا، دانستن سئوالات در مناظره کلینتون با سندرز بود.»

کاربری به نام «کهف الحصین» نوشت:«اصلا شما فکر کن که سوالات مناظره رو میدونی و اُپِن بوکه به این سوالات پاسخ بدهید

 - برجام چی شد؟

-  وعده صد روزه چی شد؟

- کارخانجات چی شدن؟

- واسه همین سه تا جواب داری؟»

یکی دیگر از فعالان فضای مجازی نوشت: «یا خدا ... بعد از این همه جنجال، روحانی سوالای مناظره رو هم میخواد!»

هادی نیز نوشت: لابد اقدام بعدی روحانی و آشنا برا مناظره ها درخواست کارت زرد و قرمزه که بتونند به بقیه اخطار بدن و دو اخطاره کنن و از استودیو بیرون بندازند!

حمیدرضا صالحی این توئیت را منتشر کرد: ضربه گیر، مناظره ضبطی، انصراف از مناظره و گرفتن سوالات قبل مناظره تنها به دو دلیل، ترس از پاسخگویی و لایق ندانستن مردم در شنیدن پاسخ و دانستن است.

یکی دیگر از کاربران هم نوشت: «چی میشد اگه آشنا رئیس سازمان سنجش بود.»

* اپیزود دوم

مشاور رئیس‌جمهور  در بخش های دیگری از سخنانش، با توهین به کاندیداهای ریاست جمهوری عنوان کرد: چرا صداوسیما نباید مجری‌ای داشته باشد که کاندیداها مثل سگ از او بترسند! بعد از تذکر یکی از حاضران در اطراف آشنا، او می‌گوید: نگفتم که سگ چه کسی است!

این بخش از صحبت های مشاور رسانه ای رئیس جمهور مثل بمب در شبکه های اجتماعی صدا کرد و با اعتراض بسیاری از کاربران روبرو شد و حتی مجددا دهباشی  را  وادار  به انتشار توئیت کرد. وی در توئیتی جداگانه خطاب به آشنا نوشت: «سگ خواندن یک خبرنگار یا نامزد انتخابات، حتی در جمع مشاوران رئیس‌جمهور نابردباری چون جناب آقای ترامپ بی‌سابقه است و سخت شرم‌آور!»

علی رجبی نیست این توئیت را منتشر کرد: «برای همه همکاران خبری‌ام که دراین سالها جلوی روحانی نشستند متاسفم. اگر شأن خبرنگاری را جلوی روحانی رعایت می‌کردند، امروز سگ خطاب نمی‌شدند»

یکی دیگر از کاربران فضای مجازی نوشت: «صحبت های آشنا راجع به مجری رو می شنیدم فقط داشتم به مجری هایی که تو این چهار سال با روحانی مصاحبه کردند فکر می کردم برای اونا هم همینو میگه؟»

ابرهیم جلالیان نیز نوشت:اگر آن روز که هشتگ  بیشعور با عنایت وزیر بهداشت و فریاد آخوندی بر سر خبرنگار فراگیر شد، ما هم فریاد می زدیم کار به سگ گفتن آشنا نمی رسید.

 

* اپیزود سوم

مشاور رسانه ای دولت که گویا بخش اعظم از خودش را وقف توئیتربازی کرده در مطلبی نوشت: «روایت گری دفاع مقدس را خرج هیچ رئیسی نکنیم. شهدا، بسیج ورهبری را برای سلایق و منافع خود هزینه نکنیم. فردای انتخابات هم مداح و راوی میخواهیم.»

این توئیت در حالی منتشر از سوی مشاور روحانی منتشر شد که عده ای بر این باورند که رئیس جمهور در بسیاری از اوقات حساس برای توجیه کارهاش خودش، خدا، امام حسین(ع) و رهبری را خرج می کند.

فارغ از این که استفاده از چنین برای کاندیداهای ریاست جمهوری درست است یا خیر، گفتن صحبت های فوق از یار رسانه ای روحانی با واکنش هایی در فضای مجازی به همراه بود.

محمد قمی در جواب توئیت آشنا این توئیت را منتشر کرد: «کربلا و امام حسین و خدا و رهبر و مه و خورشید و فلک رو خرج هیچ خسارت محضی نکنیم. فردای انتخابات هم اینا رو دوباره نیاز دارید!»

عباس از فعالان شبکهای اجتماعی نوشت: «اون روزی که رئیس ستاد کل آقای فیروزآبادی رو تو مستند تبلیغاتی خودتون نشون می دادید هم از این حرفا می زدیدی؟!»

هرمس با  یادآوری چنین تناقضی نوشت: دیروز: برجام را «خدا» آورد، «کربلا» درس مذاکره میدهد، «والله» همه قفل ها با کلید ما باز میشود و..

امروز: از «دفاع مقدس» و «امام رضا» خرج انتخابات نکنید.

مصطفی راستین نیز نوشت: «رهبری بزرگ انقلاب نبود که واسه برجام خرجش کردن!؟ اندکی تفکرم آرزوست.»

یکی دیگر از کاربران نوشت: شما هم کشور فدای روحانی نکن یکم جرات تون رو ببرید بالا بجای این حرف فرار از مناظره نکنید.

به نظر می رسد با نزدیک شدن به زمان انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم، دولتمردان که می دانند مردم از عملکردشان رضایت ندارند به شدت تحت فشار هستند و نمی دانند چگونه برای عملکرد خود، توجیهی پیدا کنند.

دیدگاه شما