تازه های سایت

کد مطلب: 30491
5. ارديبهشت 1396 - 16:01
به مناسبت سالروزبعثت پیامبرمکرم اسلام حضرت محمدمصطفی(ص)،جمعی ازمسئولان نظام وسفرای کشورهای اسلامی بارهبرانقلاب دیدار کردند.

به گزارش پایگاه خبری گرو به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام مقام معظم رهبری، در عید پرشکوه مبعث پیامبر خاتم حضرت محمد مصطفی (صلی‌الله‌علیه‌وآله)، رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار مسئولان نظام، قشرهای مختلف مردم و سفیران کشورهای اسلامی، بعثت را برنامه‌ای نورانی، جاودانه و تحول‌آفرین برای همه‌ی جوامع بشری خواندند و با اشاره به ضرورت ایستادگی برگرفته از تعالیم اسلام در مقابل دشمنان و زورگویان جهانی، افزودند: ملت با حضور در انتخابات پیشِ رو، دشمنان اسلام و ایران را مأیوس خواهد کرد ضمن اینکه لازم است نامزدهای محترم به مردم قول دهند برای پیشرفت کشور و باز کردن گره‌ها، نگاهشان به خارج از مرزها نخواهد بود.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تبریک عید سعید مبعث به ملت عزیز ایران و همه‌ی مسلمانان جهان خاطرنشان کردند: بعثت رسول خاتم در دنیای غرق در تاریکی و جهل و ظلم و غرور رخ داد و پیامبر گرامی اسلام با دعوت به نور یعنی تشکیل حکومتی متکی بر عدل و انصاف و وحدت و ایستادگی در مقابل ظلم، نشان داد برنامه‌ی بعثت در همه‌ی جوامع بشری و در همه‌ی دوران‌ها، قابل تحقق و اجرا است و می‌تواند زیرساخت تشکیل عظیم‌ترین تمدن بشری قرار گیرد.

ایشان با تأکید بر نیاز عمیق بشریت امروز به برنامه‌ی بعثت، شناخت افکار عمومی جهان را از معنی و مفهوم بعثت بسیار مهم برشمردند و افزودند: بعد از تشکیل جمهوری اسلامی که رشحه‌ای از رشحات حکومت نبوی در آن جلوه کرد، دشمنان جوامع بشری، خصومت و مبارزه با منشأ این حرکت عظیم یعنی اسلام را در دستور کار جدی قرار دادند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای «توانایی بی‌بدیل اسلام در رشد و شکوفایی جوامع انسانی»، «ظرفیت شکل‌دهی به تمدن توأمان مادی و معنوی» و نیز «قدرت اسلام در مقابله با ظلم و تعدی» را از دلایل اصلی دشمنی مستکبران با دین مبین اسلام برشمردند.

ایشان افزودند: تشکیل گروه‌های تروریستی به نام اسلام و تفرقه‌انگیزی میان کشورهای اسلامی از جمله در عراق و سوریه و بحرین و یمن از توطئه‌های آمریکای ظالم و رژیم خبیث صهیونیستی برای مقابله با اسلام است.

رهبر انقلاب خاطرنشان کردند: البته ظالمان جهانی با جمهوری اسلامی بیشتر از دیگر کشورهای مسلمان دشمنند اما مشکل اصلی آن‌ها اصلِ اسلام است و این واقعیت را باید همه‌ی مسلمانان درک کنند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای درک علت دشمنی مستکبران با اسلام را وظیفه‌ی مسئولان کشورهای اسلامی خواندند و افزودند: دولت‌های اسلامی باید بفهمند که هدف آمریکا از همراهی با یک کشور اسلامی و دشمنی با یک کشور دیگر، جلوگیری از وحدت جهان اسلام و مانع‌تراشی بر سر راه درک مشترک مسلمانان از منافع جوامع اسلامی است.

رهبر انقلاب با ابراز تأسف از توفیق سیاست‌های تفرقه‌افکنانه‌ی آمریکایی‌ها در منطقه افزودند: غارتگران دستشان در جیب برخی کشورهای منطقه است و برای ادامه‌ی این کار، سعی می‌کنند جمهوری اسلامی یا ایران یا تشیّع را دشمن آن‌ها جلوه دهند اما همه باید این نکته را درک کنیم که اتحاد و ایستادگی در مقابل زورگویان، راه پیشرفت جهان اسلام است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، عزم و اراده‌ی ملت ایران را در مقابله با زورگویی‌ها، اختلال‌ناپذیر و قاطع خواندند و خاطرنشان کردند: همه‌ی ملت، جوانان و مردم انقلابی و مؤمن در مقابل مستکبران ایستاده‌اند و در هر کشوری، این ایستادگیِ برگرفته از بعثت پیامبر محقق شود، دشمنان هیچ تعرض و هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند.

رهبر انقلاب اسلامی، «ایمان و اتحاد و حضور در صحنه»ی ملت را عامل شجاعت و ایستادگی جمهوری اسلامی برشمردند و تأکید کردند: شرکت در انتخابات پیشِ رو از مظاهر مهم حضور پرطراوت مردم در صحنه است.

ایشان با اشاره به ابعاد مختلف انتخابات افزودند: شرکت در انتخابات در نظام اسلامی، وظیفه‌ی مردم و تبلور «شأن و حق و قدرت» آنان در شکل‌دهی به رأس اجرایی حکومت است، ضمن اینکه ایستادگیِ یکپارچه‌ی ملت، جسارت دشمن و توانایی تحرک و تعرض را از او سلب می‌کند.

رهبر انقلاب اسلامی، سیاست‌های مشترک و تهدیدآمیز همه‌ی مسئولان گذشته و حال آمریکا را در مخالفت با ملت ایران، نشانه‌ی نیت خباثت‌آلود مسئولان همه‌ی جریان‌های سیاسی این کشور دانستند و افزودند: آمریکایی‌ها در همه‌ی زمان‌ها برای ضربه زدن به ایران هر کاری می‌توانستند انجام داده‌اند اما همه بدانند هر کسی علیه ملت ایران تعرض کند، بدون تردید، به ضرر خودش تمام می‌شود چرا که عکس‌العمل ملت ایران در مقابل این حرکت، مستحکم خواهد بود.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، آینده‌ی مردم ایران را به فضل الهی، و در پرتو ایمان و ایستادگی ملت، بهتر از گذشته خواندند و تأکید کردند: باید این «ایمان، اتحاد، ایستادگی و حضور در صحنه» را حفظ کرد و با استفاده از توانایی‌ها و ظرفیت‌های داخلی و برنامه‌ریزی عاقلانه، ساخت درونی نظام را چنان مستحکم کرد که دشمن از توطئه‌هایش مأیوس شود و دست از دشمنی بردارد.

رهبر انقلاب در پایان سخنانشان از نامزدهای انتخابات خواستند در تبلیغات و برنامه‌هایشان به مردم یک قول دهند: قول بدهند که برای پیشرفت کشور، توسعه‌ی اقتصادی و باز کردن گره‌ها، به بیرون از مرزها، نگاه نخواهند کرد بلکه به توانایی‌های ملت و ظرفیت‌های کشور چشم می‌دوزند.

پیش از سخنان رهبر انقلاب اسلامی، رئیس‌جمهور، مبعث را سرآغاز آخرین پیام الهی برای بشریت خواند و گفت: پیامبر اسلام (صلی‌الله‌علیه‌وآله) با بعثت خود، مردم را در مسیر برادری و عدالت قرار داد.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه جهان اسلام گرفتار خشونت، ترور، تکفیر، بی‌ثباتی و ناامنی است، افزود: امروز در جهان اسلام بیش از هر زمان دیگر به شنیدن پیام بعثت پیامبر اسلام (صلی‌الله‌علیه‌وآله) نیازمندیم و باید همه‌ی تلاش‌ها را به‌کار گرفت تا  کشورهای اسلامی از مشکلات و ناامنی  رهایی یابند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما