تازه های سایت

کد مطلب: 30425
31. فروردين 1396 - 13:58
در سال های اخیر کالاهایی وارد کشور شده است که که هیچ الزامی در آن نبوده و زندگی مردم به آن ها وابستگی ندارد. کالاهایی همچون کلاه گیس و سنگ پا طی چند سال دولت یازدهم وارد کشور شده است.

به گزارش پایگاه خبری گرو به نقل از مرصاد، واردات واژه ای آشنا برای اکثریت مردم است که این واژه در دوران فعالیت دولت یازدهم بیشتر شنیده شده است.

واردات می تواند تاثیرات متفاوتی را بر اقتصاد کشور بگذارد. گاهی واردات برخی کالاهای الزامی که زندگی مردم به آن وابسته است می تواند کمک های زیادی کنند اما گاهی برخی از کالاها به کشور وارد می شوند که کمی عجیب به نظر می رسد.

 

کالاهایی به کشور وارد می شوند که حتی شنیدن اسم آن نیز لبخند بر لبان شنونده می آورد. اما توجه بیشتر به این موضوع شاید سریع آن لبخند را بخشکاند و انسان را به فکر فرو ببرد که چرا این کالاها وارد کشور می شوند؟!

 

بر اساس آمار گمرک در 11 ماه منتهی به بهمن ماه سال جاری 95 به 35 تن  انواع کلاه گیس، به ارزش دلاری   119571  و ارزش ریالی  3671207178  وارد کشور شده است.

 

کشور چین  با صادرات بیش از   34 تن انواع کلاه گیس ، با ارزش دلاری  110127  و ارزش ریالی  3382546648   و همچنین  کشور امارات با صادر کردن بیش از یک  تن انواع کلاه گیس ، به ارزش دلاری 9444 و ارزش ریالی  288660530 جزو کشورهایی هستند که این محصول را به ایران صادر می کنند.(1)

 

به گزارش مرصاد، واردات عجیب تنها منحصر به گلاه گیس نمی شود. کالاهایی دیگری نیز هستند که در سال های اخیر واردات قابل توجهی داشته است.

 

سال گذشته یکی از رسانه ها(2) نوشته بود:  بر اساس آمار گمرک ایران، در سه سال و هفت ماه اخیر بیش از ۱۳۸ تن سنگ‌پای چینی وارد کشور شده است.

 

این در حالی است که در سال ۱۳۹۱ به عنوان آخرین سال عملکرد دولت دهم، فقط ۳٫۱ تن سنگ پای چینی وارد کشور شده بود.

 

طبق این آمار، ۹۷ تن سنگ‌پا در سال ۹۲، ۱۰ تن در سال ۹۳، ۱۸٫۴ تن در سال ۹۴ و ۹٫۴ تن در هفت‌ماهه نخست امسال به کشور وارد شده است.

دولت یازدهم ۱۳۸ تن سنگ‌پا از چین وارد کرد +جدول

 

به گزارش مرصاد، بدون شک واردات را نمی توان به طور کلی حذف کرد زیرا کشور در برخی از موارد به آن نیاز دارد اما واردات کالاهایی مثل کلاه گیس و سنگ پا جزو مواردی است که نمی تواند خبرهای خوبی باشد.

--------

1- واردات 35 تن کلاه گیس

 

2- دولت یازدهم ۱۳۸ تن سنگ‌پا از چین وارد کرد

انتهای پیام/

دیدگاه شما