تازه های سایت

کد مطلب: 29864
18. اسفند 1395 - 15:29
با حضور نماینده مردم نهاوند در مجلس و به یاد شهدای آتش نشان حادثه پلاسکو ایستگاه شماره دو شهدای آتش‌نشان در شهرک شهید حیدری نهاوند به بهره‌برداری رسید.

به گزارش پایگاه خبری گرو، حسن بهرام نیا نماینده مردم نهاوند در این مراسم گفت: با توجه به اینکه متأسفانه شهرستان نهاوند از کاروان توسعه عقب‌افتاده بایستی در حال حاضر با منابع محدود موجود راه‌های توسعه‌ای شهرستان را با تعامل و همدلی هموارسازیم.

وی با اشاره به اینکه شهر پویا، زنده و بانشاط نیاز به مراقبت دارد اظهار داشت: امروز شهردار نهاوند در شرایطی مدیریت می‌کند که عقب‌ماندگی‌های شهر از گذشته تاکنون تلنبار شده و بایستی با منابع کم در حد انتظارات مردم با مدیریت و تجربه کاری‌اش خدماتی را به شهروندان نهاوندی ارائه نماید.

نماینده مردم نهاوند در مجلس بابیان اینکه بایستی با تقاضای جامعه مخاطب گام‌هایمان را برداریم افزود: خوشبختانه با تلاش و کوشش در سایه همدلی توانستیم از وزارت نیرو اجرای عملیات آب خروجی از تصفیه فاضلاب شهر به میزان 20 لیتر بر ثانیه را از وزارت نیرو اخذ کنیم.

 

1209132

 

بهرام نیا از اجرای طرح خاکستری در نهاوند خبر داد و گفت: در این طرح شهرداری از پساب تصفیه‌شده که کیفیت مناسبی برای آبیاری فضای سبز دارد، استفاده می‌کند که اجرای این طرح می‌تواند بخش اعظم کمبود آب فضای سبز را برطرف کند.

در ادامه این مراسم کریم حمیدوند فرماندار نهاوند ضمن تقدیر از تلاش آتش‌نشانان در پی آتش‌سوزی کارخانه روغن نگین در چند روز گذشته گفت: شهردار نهاوند توانست هزینه 30 الی 40 درصد امکانات و تجهیزاتی را که سازمان شهرداری‌ها برای شهرداری‌ها اختصاص می‌دهد را برای شهرداری نهاوند اخذ نماید و از این امکانات برای این شهرداری به نحو احسن استفاده نماید.

 

1209134

 

وی در ادامه خواستار رقابت مثبت درانجام امور در این شهرستان شد و اظهار داشت: فضاهای مجازی نمونه‌ای از دموکراسی است که افراد در آن فضاها می‌توانند خواسته‌ها و حرف‌هایشان را مطرح نمایند، امید است این فضاها در نهاوند نیز در راستای توسعه همه‌جانبه به‌دوراز سیاسی‌کاری و خواسته‌های شخصی به فعالیت بپردازند.

امیررضا یوسفیان شهردار نهاوند نیز در ادامه این مراسم بابیان این‌که شهدای آتش‌نشان از سرمایه‌ها و افتخارات مهم سازمان آتش‌نشانی هستند، گفت: برای پاسداشت شهدای گران‌قدر آتش‌نشانی ایستگاه شماره 2 آتش‌نشانی به نام این عزیزان مزین شده است.

یوسفیان بابیان اینکه ارج نهادن وزنده نگه‌داشتن یاد و خاطر شهدای آتش‌نشانی که برای نجات جان همنوعان به فیض شهادت نائل شده‌اند یکی از وظایف ماست، ادامه داد: اشاعه ارزش‌های ایثار و ازخودگذشتگی آتش‌نشانان در جامعه محسوب می‌شود، ازاین‌رو دلجویی از آنان، ادای دین به همه شهدایی است که درراه خدمت به مردم از جان خود گذشته‌اند.

 

1209133

 

وی با اشاره به پرداخت بخشی از بدهی‌های شهرداری خاطرنشان کرد: در این شرایط موجود این شهرداری با تمام توان توانست علاوه بر پرداخت حقوق و مزایای پرسنل، کارهای عمرانی و خدماتی را نیز در سطح شهر انجام دهد.

یوسفیان در ادامه از خرید یک عدد خودروی آتش‌نشانی خبر داد و افزود: متراژ ایستگاه شماره 2 را بیش از 1200 مترمربع مربع است و بااعتباری بالغ‌بر یک میلیارد تومان هم‌اکنون با تلاش پرسنل این شهرداری به بهره‌برداری رسید.

وی ادامه داد: با توجه به موقعیت استراتژیک این شهرستان و به دلیل وسعت آن از بخش و محدوده شهر که سبب می‌شود تا در فصولی از سال و تعطیلات که میزبان هم‌وطنان به این شهرستان هستیم، هم ازنظر ترافیک و هم افزایش تعداد جمعیت ضرورت احداث ساختمان شماره دو برای کاهش زمان عملیات امداد و نجات امری بدیهی است.

 

1209130

 

شهردار نهاوند هم‌چنین از نصب 15 شیر هیدرانت آتش‌نشانی در سطح شهر خبر داد و گفت: نصب شیر هیدرانت شهر یکی از ضروریات محسوب می‌شود که برای دسترسی سریع‌تر برداشت آب در زمان اطفای حریق 15 نقطه در سطح شهر مکان‌یابی شده و در دست اقدام برای نصب شیر هیدرانت است.

یوسفیان با اشاره به اینکه امروزه کار آتش‌نشانی در حوزه‌های مختلف گسترده شده و تنها محدود به خاموش کردن آتش نیست، تصریح کرد: برای آگاهی و پیشبرد اهداف سازمان برای پرسنل خدوم آتش‌نشانی کلاس‌های مختلفی مانند برگزاری کلاس‌های آموزشی سالانه از سوی مربیان و کارشناسان برای شهرداری‌ها که افراد با گذراندن مراحلی به این کلاس‌ها اعزام می‌شوند.

 

1209131

 

وی بابیان اینکه در حال حاضر این واحد دارای 23 نیرو به‌صورت 24 ساعت شیفت، 6 خودروی آتش‌نشانی وامداد و نجات است، بیان کرد: در هر شیفت کاری هفت نفر مشغول به کار هستند و علاوه بر آن در مواقع لزوم نیز پرسنل در حال استراحت برای انجام خدمت به کار گرفته می‌شوند.

شهردار نهاوند در پایان با اشاره به اینکه در سال جاری تهیه و خریداری لوازم فردی آتش‌نشانی مانند دست‌کش، ماسک، کپسول هوا، کفش ایمنی، کلاه ایمنی، چکمه ایمنی، لباس ضد حریق و امکانات فردی موردنیاز برای هر آتش‌نشان در دستور کار واحد آتش‌نشانی شهرداری نهاوند قرار گرفت، گفت: تهیه جزوه، بروشور، کاتالوگ‌هایی که اطلاعات آتش‌نشانی مانند دستگاه‌ها، لباس، سیستم آموزشی ایمنی فردی آتش‌نشان و تهیه و تجهیز این واحد به امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری برای به‌روز شدن سازمان آتش‌نشانی همواره در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما