تازه های سایت

کد مطلب: 29706
3. اسفند 1395 - 17:15
برخی از خانواده ها در استان سیستان و بلوچستان وجود دارند که به جهت اینکه فقر مطلق آنان را فرا گرفته است و نمی توانند از بیمه درمانی استفاده کنند بسیاری از فرزندان خود را به علت بیماری مضمن از دست داده اند.

به گزارش پایگاه خبری گرو به نقل از ندای هیرمند؛ اصولا در هر یک از جوامع، هویت هر فرد با مدرک و سندی که مختص آن کشور می باشد از دیگر اتباع آن متمایز می کند، در نظام جمهوری اسلامی ایران نیز این مدرک می تواند حال یا شناسنامه فرد و یا کارت ملی او باشد.

در برخی از نقاط ایران بسیاری از خانواده ها به دلیل کم اهمیت جلوه دادن شناسنامه توسط پدرانشان در گذشته هیچ اقدامی برای اخذ این مدرک مهم انجام نداده اند، مثلا در بسیاری از مناطق استان سیستان و بلوچستان با اینکه فرد آزمایشات DNA  را انجام داده و هویت ایرانی آن مشخص شده است هنوز نتوانسته اند شناسنانمه ای دریافت کنند.

با این حال بدون شناسنامه نمی توان از خدمات نظام جمهوری اسلامی ایران بهره برد، حتی برخی از خانواده ها در استان سیستان  و بلوچستان وجود دارند که به جهت اینکه فقر مطلق آنان را فرا گرفته است و نمی توانند از بیمه درمانی استفاده کنند بسیاری از فرزندان خود را به علت بیماری مضمن از دست داده اند.

به گزارش ندای هیرمند؛ این بار قصه ی خانواده ای را نقل قول خواهیم کرد که به علت نبود شناسنامه در وضعیت بسیار دشواری زندگی می کنند، این خانواده دارای هفت فرزند دختر هستند که هیچ کدان یک از آنان به علت نداشتن شناسنامه تا کنون نتوانسته اند از خدمات دولت بهره ای ببرند.

پدر این خانواده سالخورده است، و مادر آنان نیز به علت بیماری در کنج اتاق خانه زجر می کشد، فرزندان خانواده که هفت دختر هستند تا کنون از خدماتی همچون تحصیل، ازدواج، یارانه و همچنین بیمه درمانی محروم مانده اند.

پدر خانواده به خبرنگار ندای هیرمند می گوید: اگر تنها می توانستیم یارانه 9 نفره خانواده را اخذ کنیم اکنون بسیاری از مشکلات خانواده ریشه کن می شد.

وی افزود: وعده غذایی هر یک از ما تنها نان خالی است، و گاهی نیز این نان با رب و یا آب صرف می شود.

بزی مسئول مرکز نیکوکاری و فرهنگی ام المومنین حضرت خدیجه کبری (س) در گفتگو با ندای هیرمند اذعان داشت: این خانواده تحت پوشش هیچ نهاد حمایتی نمی باشند و با درآمد صفر  در نقطه مرزی شهرستان هیرمند زندگی می کنند.

وی افزود: حتی فرش و چراغ برای گرما نداشتند که در مرحله اول تعداد  9 تخته پتو و یک دستگاه چراغ تهیه و در اختیار این خانواده قرار گرفت.

بزی گفت: یکی از بهترین وعده های غذایی فرزندانش نان و رب بود و همچنین معمولا فرزندانش گرسنه شب را به صبح می رسانند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه با اینکه نیاز اولیه این خانواده احداث یک باب منزل مسکونی و همچنین ساخت حمام و سرویس بهداشتی است خیرین و یزرگواران می توانند کمک های نقدی و غیر نقدی خود را به این مرکز اهداء نمایند.

مسئول مرکز نیکوکاری و فرهنگی ام المومنین حضرت خدیجه کبری (س) تصریح کرد: ضمنا خیرین میتوانند کمک غیر نقدی  ماهیانه یک کیسه یا بیشتر آرد به این خانواده کمک کنند تا حداقل درون سفره خانواده نان خالی وجود داشته باشد، همچنین هزینه تحصیلی فرزندان که به صورت پرونده ای تحصیل میکنند را هم تقبل کنند.

شماره کارت بانک صادرات بنام مرکز نیکوکاری و فرهنگی ام المومنین حضرت خدیجه کبری (سلام الله علیها )

6037691980002059

یا به صورت پرداخت آنلاین از لینک زیر پرداخت نمائید

https://www.payping.ir/Sistan1395

انتهای پیام/

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما