تازه های سایت

کد مطلب: 29595
24. بهمن 1395 - 22:36
ذوب‌آهنی‌‌ها مدعی شدند که تراکتورسازان در دیدار روز گذشته تخلف کردند، اما به نظر می‌رسد بازیکنان تراکتورسازی منع قانونی برای این دیدار نداشتند.
به گزارش پایگاه خبری گرو، سعید آذری، مدیرعامل باشگاه ذوب‌آهن صبح امروز گفت که «در دیدار روز گذشته تراکتورسازی - ذوب‌آهن، اتفاقاتی رقم خورد که ما در حال پیگیری آنها هستیم و اگر نظر ما درست باشد احتمال تغییر نتیجه وجود دارد».

پس از این صحبت‌ که در آن آذری نامی از بازیکنی نبرد، پیگیری‌ها برای شناسایی اتفاق مورد نظر باشگاه ذوب‌آهن آغاز شد. موضوعی که پیش از همه به ذهن خطور می‌کرد، احتمال محرومیت مهدی کیانی کاپیتان تراکتورسازی بود. ممکن است ذوب‌آهنی‌ها ادعا داشته باشند که مهدی کیانی با توجه به اینکه در دیدار تراکتورسازی - ماشین‌سازی ابتدا کارت زرد گرفته و سه کارته شد و بعد هم با کارت قرمز از زمین مسابقه اخراج شد، نمی‌توانست در این دیدار به میدان برود.

مهدی کیانی در دقیقه 72 دربی تبریز، ابتدا یک کارت زرد به خاطر خطا روی بازیکن ماشین‌سازی گرفت. با این کارت زرد، کیانی سه کارته شده و دیدار هفته آینده تیمش مقابل پرسپولیس را از دست داد. همین موضوع، باعث عصبانیت و اعتراض شدید کاپیتان تراکتورسازی شد. پس از این صحنه، داور به خاطر اعتراض کیانی، به او کارت قرمز نشان داد. ابتدا برخی‌ها تصور کردند که کیانی کارت قرمز مستقیم گرفته است، اما سپس مشخص شد که داور به خاطر اعتراض به کیانی کارت زرد دوم را داده و او را از زمین اخراج کرده است.

در صورتی که کیانی با کارت قرمز مستقیم از زمین اخراج می‌شد، علاوه بر بازی با پرسپولیس، دیدار مقابل ذوب‌آهن را هم از دست می‌داد اما به دلیل اینکه او با دریافت 2 کارت زرد، از زمین اخراج شده، فقط از حضور در یک دیدار تراکتورسازی محروم بود.

باشگاه تراکتورسازی نیز پیش از دیدار مقابل پرسپولیس، از سازمان لیگ استعلام گرفته تا بداند که در دیدار مقابل ذوب‌آهن می‌تواند از کاپیتانش استفاده کند یا نه. سازمان لیگ در جواب استعلام تراکتوری‌ها، به آنها اعلام کرده که طبق گزارش داور دیدار تراکتورسازی - ماشین‌سازی، کیانی دو کارت زرد گرفته و به این ترتیب، این بازیکن مشکلی برای دیدار مقابل ذوب‌آهن ندارد. با این حساب، بازی کردن مهدی کیانی کاپیتان تیم تراکتورسازی مقابل ذوب‌آهن قانونی و بلامانع بود.

دیگر موضوعی که ممکن است ذوب‌آهنی‌ها بابت آن به سازمان لیگ اعتراض کنند، حضور هادی محمدی 7 اخطاره در ترکیب تیم تراکتورسازی است. هادی محمدی از ابتدای لیگ شانزدهم تاکنون، 7 بار با کارت زرد داور جریمه شده است. پیش از این، قانونی وجود داشت، مبنی بر اینکه بازیکنان تنها برای یک بار می‌توانند سه کارت زرد بگیرند و در بار دوم، با دریافت دو کارت زرد، دیدار بعدی تیم‌شان را از دست می‌دادند. چندی پیش اما این قانون بار دیگر به حالت سابق خود برگشت. بر اساس این قانون، بازیکنان فقط با دریافت سه کارت زرد، دیدار بعدی تیم‌شان را از دست می‌دهند، حتی در صورتی که چند بار بابت آن در دیدارهای قبلی محروم شده باشند.

در صورتی که قانون پیشین پابرجا بود، هادی محمدی نمی‌توانست در دیدار تراکتورسازی - ذوب‌آهن به میدان برود، اما طبق قانون جدید، محمدی دو بار پیش از این به دلیل سه کارته بودن، دیدار تیمش را از دست داده است. هادی محمدی پیش از دیدار مقابل ذوب‌آهن، هفت کارته بود و در این دیدار نیز یک کارت زرد دیگر گرفت. مدافع تراکتورسازی برای محروم شدن از دیدارهای آینده این تیم، باید یک کارت زرد دیگر بگیرد.

با این حساب، دو بازیکن تراکتورسازی که احتمال محروم بودنشان مقابل ذوب‌آهن مطرح بود، مشکلی برای این دیدار نداشتند.

حالا ذوب‌آهنی‌ها یا از قانون جدید خبری ندارند یا هنوز یک برگ برنده جدید دارند که فعلا آن را رو نکرده‌اند.

 
منبع: تسنیم
برچسب‌ها: 

دیدگاه‌ها

ما کاری به این کارها نداریم.زنده باد مهدی کیانی نهاوندی بازیکن موفق و با اخلاق غیرتی و متعصب ایران.ایشالا بری تیم ملی.

دیدگاه شما