تازه های سایت

کد مطلب: 29269
30. دى 1395 - 7:52
رئیس اداره محیط زیست نهاوند گفت: برای نخستین بار به مناسبت روز هوای پاک و به منظور فرهنگ سازی برای کاهش آلودگی هوا آزمایش خودروهای انژکتوری بوسیله دیاگ و همچنین معاینه فنی خودروهای سبک و سنگین درون شهری به صورت رایگان به اجرا درآمد.

به گزارش پایگاه خبری گرو، عباس نجاری با اعلام این خبر گفت: اجرای این برنامه به منظور جلب توجه افکار عمومی و ایجاد حس مسئولیت پذیری آنان در قبال محیط زیست و جلوگیری از افزایش آلودگی هوا می باشد .
وی افزود: در این برنامه شهروندان استقبال خوبی به عمل آورده و وسیله نقلیه خود را به صورت رایگان آزمایش کردند که اجرای این برنامه باعث فرهنگ سازی در زمینه سالم سازی هوا می شود.
وی گفت: علاوه بر این آزمایش معاینه فنی خودروهای سبک و سنگین با محوریت وسایل نقلیه عمومی مانند تاکسیها و مینی بوسهای شهری و همچنین خودروهای دولتی امروز به صورت رایگان انجام می گیرد .
رئیس اداره محیط زیست تویرکان گفت: در راستای توجه دادن عموم مردم به بحث آلودگی هوا چندین برنامه از جمله برگزاری مسابقه نقاشی در سطح آموزشگاه شاهد ، سخنرانی کارشناسان این اداره در سطح مدارس و همچنین به صدا درآوردن زنگ هوای پاک در یکی از مدارس بخش خزل همزمان با روز هوای پاک در این شهرستان صورت گرفته است.
وی به اهمیت نقش شهروندان در کاهش آلودگی هوا گفت: هر شهروندی به طور مستقل می تواند نقش بسزایی در کاهش آلودگی هوا و محیط زیست ایفا کند و با اقدام های هر چند کوچکی که انجام می دهد می توان امیدوار بود که از افزایش آلودگی هوا جلوگیری می شود .
وی افزود: هدف از اعلام روز ملی هوای پاک، ایجاد حساسیت در بین اقشار مختلف جامعه است و از آنجایی که کلید اصلی کاهش آلودگی هوا، مشارکت مردمی و افزایش هماهنگی بین‌بخشی است، این روز می‌تواند عامل مهمی در ایجاد این مشارکت و هماهنگی بین‌بخشی باشد.
۲۹ دی ماه در تقویم ایران به عنوان روز هوای پاک نام‌گذاری شده است.
بر اساس اعلام سازمانهای جهانی مرتبط با محیط زیست ، آلودگی هوا چهارمین عامل مرگ و میر در جهان و سومین عامل مرگ و میر در ایران عنوان شده است و یک میلیارد و ۴۰۰میلیون نفر نیز در جهان در معرض آلودگی هوا قرار دارند.

انتهای پیام/

 

دیدگاه شما