تازه های سایت

کد مطلب: 29268
30. دى 1395 - 7:47
بانوان جودوکار نهاوندی در چندسال گذشته بااستعدادهای خوبی که معرفی کرده‌اند توانسته‌اند این شهرستان را به قطب جودو تبدیل کنند؛ هرچند که هنوز قهرمانان نهاوندی در انبار تمرین می‌کنند.

 به گزارش پایگاه خبری گرو به نقل از ذاکر نیوز، هیئت جودوی استان همدان یکی از استان‌های پیشرو در امر استعدادیابی است که در سال‌های گذشته در این امر موفق عمل کرده و با داشتن مربیان توانمند به‌خصوص در بخش بانوان در مسابقات کشوری درخشش داشته و حاصل این عملکرد خوب حضور بانوان همدانی در اردوهای تیم ملی بوده است.

بانوان جودوکار استان‌ همدان در کشور حرف اول را می‌زنند و در این بین شهرستان نهاوند یکی از قطب‌های اصلی جودو کشور با داشتن مربیان سازنده‌ای نظیر مژگان کولیوند و آذر کولیوند جودوکاران بسیار خوبی را تربیت‌کرده‌اند.

امسال نیز تیم جودو بانوان استان‌همدان که ۵ نفر از اعضای آن جودوکاران نهاوندی بودند موفق شد برای اولین بار در تاریخ جودو کشور به مقام قهرمانی کشور در رده سنی بزرگ‌سالان دست پیدا کنند.

بیست و پنجمین دوره رقابت‌های جودو بانوان بزرگ‌سال کشور با حضور ۱۸۰ ورزشکار در قالب ۳۰ تیم در ۷ وزن، به میزبانی شهر سمنان برگزار شد. در این مسابقات در بخش تیمی همدان، کرمان و سمنان به ترتیب اول تا سوم شدند.

در بخش انفرادی این رقابت‌ها نیز لیلا سیاهوشی در وزن منهای ۴۸ کیلوگرم و مبینا عزیزی در وزن منهای ۵۷ کیلوگرم مدال طلا گرفتند، همچنین مریم بربط در وزن منهای ۷۰ کیلوگرم نشان نقره کسب کرد و آذر کولیوند در وزن منهای ۶۳ کیلوگرم و اسماء نادری در وزن منهای ۵۲ کیلوگرم مدال نقره این رقابت‌ها را برای تیم همدان به دست آوردند.

ورزش جودو ورزش نخست بانوان نهاوندی

تیم همدان متشکل از لیلا سیاهوشی در وزن منهای ۴۸ کیلوگرم، زینب جلالوند وزن منهای ۷۸، اسماء نادری در وزن منهای ۵۲، فرزانه احدی راد در وزن به‌اضافه ۷۸، مبینا عزیزی در وزن منهای ۵۷، آذر کولیوند در وزن در منهای ۶۳ و مریم بربط در وزن ۷۰ کیلوگرم در این رقابت‌ها حاضر شد.

این تیم اعزامی به مربیگری مژگان کولیوند و سرپرستی مرضیه مهردادیان در این مسابقات حضور یافت.

به‌نوعی می‌توان گفت ورزش جودو ورزش نخست بانوان نهاوندی است و باید در سیاست‌های اداره ورزش و جوانان نهاوند به این رشته ورزشی توجه بسیار ویژه‌ای صورت بگیرد و به‌طورقطع جودوکاران نهاوندی توانایی حضور در مسابقات جهانی و المپیک را در صورت حمایت دارند.

متأسفانه محل تمرین بانوان جودوکار نهاوندی در شأن جودو این شهرستان نیست و می‌طلبد که خانه اختصاصی جودو بانوان در نهاوند احداث شودمتأسفانه محل تمرین بانوان جودوکار نهاوندی در شأن جودو این شهرستان نیست و می‌طلبد که خانه اختصاصی جودو بانوان در نهاوند احداث شود و این شهرستان به‌پایگاه قهرمان‌پروری جودو بانوان کشور تبدیل شود.

جلال نصرپور رئیس هیئت جودو استان‌همدان در حد توان و حتی با پرداخت هزینه‌های هیئت از جیب شخصی خود باعث رشد و اعتلای جودو استان‌همدان شده و می‌طلبد که مسئولان دستگاه ورزش و سایر مسئولان رده‌بالای استان از این رشته پر مدال و افتخارآفرین حمایت‌های خوبی صورت گیرد.

بانوان جودوکار نهاوندی یک سر و گردن از کشور جلوتر هستند و در تمامی رده‌های سنی جودوکاران نهاوندی حرف اول را می‌زنند و کمبود امکانات و نبود فضای آموزشی مناسب باعث توقف بانوان جودوکار نهاوندی نشده و با انگیزه و تلاش بیشتر توانایی‌های خود را ثابت کرده‌اند که این موضوع می‌طلبد مسئولان ورزش نهاوند و استان فضای اختصاصی مناسبی در اختیار بانوان جودوکار نهاوند قرار دهند.

جودو بانوان کشور به گردپای بانوان جودوکار نهاوندی نمی‌رسد

نایب‌رئیس بانوان هیئت جودوی نهاوند در گفتگو با ذاکرنیوز با اشاره به وضعیت بانوان جودوکار نهاوندی اظهار داشت: جودو بانوان نهاوند قطب جودو کشور است و در تمام رده‌های سنی بانوان ما حرف اول را در کشور می‌زنند بانوان جودوکار نهاوندی از سطح کشور بسیار جلوتر هستند و اصلاً جودو کشور به جودو نهاوند نمی‌رسد.

مژگان کولیوند افزود: با سختی و در شرایطی که کمبود امکانات زیادی در جودو نهاوند وجود دارد تمام این افتخارات به‌دست‌آمده و جلال نصرپور رئیس هیئت جودو استان‌همدان تا جایی که در توان داشته‌اند و حتی با هزینه از جیب شخصی خود سعی کرده‌اند تا حد امکان راه را برای پیشرفت بانوان جودوکار نهاوندی هموار کنند.

وی بابیان اینکه یکی اصل‌های مهم ما استعدادیابی در این رشته است، گفت: استعدادهای بسیار خوبی در نهاوند داریم و بانوان نهاوندی سرشار از استعداد در رشته جودو هستند خوشبختانه رئیس هیئت جودوی استان قول احداث پایگاه قهرمانی جودو را از فدراسیون جودو برای نهاوند گرفته‌اند که با عملی شدن این قول تحولی بسیار بزرگ در جودو نهاوند ایجاد خواهد شد.

نایب‌رئیس بانوان هیئت جودوی نهاوند خاطرنشان کرد: در حال حاضر کلاس‌های استعدادیابی خود را فعال کرده‌ایم و در این مدت کوتاه بیش از ۴۰ نفر از خردسالان و نونهالان را توانستیم جذب این کلاس‌ها کنیم اما متأسفانه کمبود فضای تمرینی دست ما را به‌شدت بسته است.

رؤیایم حضور جودوکاران استان در المپیک و بازی‌های جهانی جودو است

کولیوند با اشاره به زیرساخت‌های ضعیف جودو نهاوند بیان کرد: با تلاش‌های فراوانی که انجام دادیم در مدیریت قبلی اداره ورزش و جوانان نهاوند انبار یکی از سالن‌های ورزشی نهاوند را برای محل تمرین گرفتیم حتی مدیریت قبلی انبار را هم برای ما خالی نکرد و گفت خودتان با هزینه شخصی این کار را انجام دهید ولی از زمانی که مدیریت اداره ورزش و جوانان نهاوند تغییر کرده و محرم روزبه به‌عنوان رئیس این اداره معرفی شدند قول دادند که این فضا را بزرگ کنند.

اگر فضای مناسب برای بانوان جودوکار نهاوندی ایجاد نشود دل‌زده و دلسرد خواهیم شدوی عنوان کرد: این تعداد نفراتی هم که جذب کلاس‌های استعدادیابی شده‌اند خودمان جذب کرده‌ایم چون وقتی کسی می‌آید و فضای تمرین ما را می‌بیند دلسرد می‌شود اگر فضای مناسب برای بانوان جودوکار نهاوندی ایجاد نشود دل‌زده و دلسرد خواهیم شد امیدواریم که هرچه زودتر قول مدیر اداره ورزش و جوانان نهاوند عملی و این فضا بزرگ شود.

مربی بین‌المللی جودوی نهاوند بابیان اینکه اهداف بسیار بزرگی را در جودو بانوان نهاوند دنبال می‌کنم، گفت: روزگاری تمام شاگردان خود را برای قهرمانی در کشور و عضویت در تیم ملی آموزش می‌دادم اما در حال حاضر تنها هدف و رؤیای من حضور بانوان جودوکار استان‌همدان در بازی‌های جهانی و المپیک است.

کولیوند یادآور شد: امسال برای اولین بار در تاریخ جودو استان‌همدان تیم بزرگ‌سالان جودو بانوان استان در کشور قهرمان شد که از ۸ وزن این مسابقات ۵ وزن بانوان نهاوندی مدال کسب کردند که این موضع نشان از ظرفیت بالای جودو استان‌همدان دارد.

وی با اشاره به شرایط اردوی تیم ملی جودو بانوان بیان کرد: متأسفانه سرمایه‌گذاری خاصی بر روی جودوی بانوان صورت نمی‌گیرد و به‌طور مثال برای اعزام به مسابقات آسیایی تنها یک هفته بانوان جودوکار به اردو می‌روند و چند سال است که یک خانم را در رأس مربی بانوان تیم ملی گذاشته‌اند که یک تکنیک ساده را هم بپرسید نمی‌تواند برای شما توضیح دهد.

آرامش به جودو بانوان استان‌همدان بازگشته است

مربی بین‌المللی جودو نهاوند افزود: ما مربیان شهرستانی با کمبود امکاناتی که وجود دارد تمام تلاش خود را می‌کنیم و بچه‌های خود را به تیم ملی می‌فرستیم ولی تخریب شان می‌کنند.

وی بابیان اینکه آرامش به جودو بانوان استان‌همدان بازگشته است، گفت: جودو بانوان استان‌همدان به آرامش رسیده و تیم جودو استان در مسابقات قهرمانی کشور بزرگ‌سالان به‌راحتی قهرمان شد.

کولیوند خاطرنشان کرد: رئیس هیئت جودو استان‌همدان تنها به دنبال ایجاد آرامش در جودو بوده و زحمات زیادی برای پیشرفت جودو کشیده‌اند مدتی که جلال نصرپور از هیئت جودو استان‌همدان رفتند وضعیت وحشتناکی در جودو استان حاکم شد اما از وقتی دوباره برگشتند همه ما دلگرم شده‌ایم ایشان حتی از جیب خود در اعزام‌ها و سایر مسائل برای جودو هزینه می‌کنند که واقعاً باید از رئیس هیئت جودو استان‌همدان تشکر و قدردانی کنیم.

جودوکاران کشور از نام بانوان جودوکار استان‌همدان وحشت دارند

مربی نهاوندی تیم ملی نوجوانان کشور در گفتگو با ذاکرنیوز بابیان اینکه از سال ۸۲ جودو را آغاز کرده‌ام، اظهار داشت: رکورددار مدال استان‌ همدان هستم و در جودو استان‌ همدان کسی بیشتر از بنده مدال کسب نکرده و در هر مسابقاتی که شرکت کرده‌ام دست‌خالی بازنگشته‌ام همچنین اولین مدال جودو بانوان استان‌ همدان را بنده کسب کرده‌ام.

آذر کولیوند افزود: درگذشته که در مسابقات شرکت می‌کردیم همه استان‌ها جودو ما را مسخره می‌کردند و هر وقت حریف رو به روی آن‌ها از استان‌همدان بود خوشحالی می‌کردند و اصلاً روی بانوان جودوکار استانی همدان حسابی باز نمی‌کردند اما در چندین سال گذشته بانوان جودوکار استان‌همدان باعث وحشت حریفان خود شده‌اند و تمام کسانی که مقابل ما قرار می‌گیرند تنها خود را برای باخت آماده می‌کنند.

مربی نهاوندی تیم ملی نوجوانان کشور با اشاره به شرایط اردوی تیم ملی نوجوانان گفت: شرایط در اردوی تیم ملی بسیار سخت است یک ماه قبل از اعزام اردو می‌گذارند و بچه‌ها از صبح زود تا شب مدام در حال تمرین هستند و اصلاً زمان تفریح و استراحت ندارند و این موضوع باعث خستگی و آسیب‌دیدگی خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: اما واقعاً استعدادهای بسیار خوب و درخشانی در اردوی تیم ملی نوجوانان حضور دارند امسال هم جودوکاران عملکرد درخشانی داشتند و مریم بربط یکی از جودوکارانی همدانی در مسابقات قهرمانی آسیا موفق به کسب مدال نقره شد و بسیاری از فیکس های تیم ملی از استان‌ همدان هستند.

کولیوند با اشاره به حمایت رئیس هیئت جودوی استان‌همدان بیان کرد: رئیس هیئت جودو استان‌همدان لطف زیادی به جودو بانوان داشته‌اند و همیشه از بانوان جودوکار حمایت می‌کنند.

انتهای پیام/

478625

دیدگاه‌ها

ایالت نهاوند قهرمانه.تیم ملی خبری نیست.

دیدگاه شما