تازه های سایت

کد مطلب: 29235
28. دى 1395 - 8:39
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نهاوند با بیان اینکه تعداد موقوفه‌های ثبت شده در سال‌های اخیر افزایش سه برابری داشته است گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۰ وقف جدید به ارزش دو میلیارد و ۸۳۰ میلیون ریال در شهرستان نهاوند به ثبت رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری گرو، حجت‌الاسلام فیض‌الله اسدپور با اشاره ثبت 486 فقره موقوفه در این شهرستان اظهار داشت: از این تعداد موقوفه ثبت شده در نهاوند 100 موقوفه منفعتی و 386 موقوفه انتفاعی است که موقوفه‌های انتفاعی شهرستان شامل 253 مسجد، 49 حسینه، 44 زینبه، 22 فاطمیه و دو مهدیه است. 

وی تصریح کرد: موقوفات در شهرستان نهاوند به نیات مختلفی انجام می‌شود و با توجه به اینکه عمل به نیات واقفان واجب است بنابراین همه تلاش اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان در راستای اجرای نیات واقفان است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نهاوند عنوان کرد: نیت اکثر واقفان در شهرستان ساخت مسجد، حسینه، روضه‌خوانی، کمک به ازدواج افراد نیازمند، کمک به تحصیل و کمک به ازدواج جوانان است.

وی افزود: در چند سال اخیر تعداد موقوفه‌های ثبت شده در شهرستان نهاوند افزایش سه برابری داشته است که این نشان از ترویج فرهنگ خداپسندانه وقف در بین مردم شهرستان نهاوند دارد.

اسدپور بیان کرد: در مجموع شهرستان نهاوند 486 موقوفه وجود دارد که درآمدهای آنها با توجه به نیت واقفان هزینه می‌شود و امیدواریم ثبت تعداد موقوفات جدید تا پایان امسال افزایش یابد.

وی تاکید کرد: از تعداد 100 موقوفه منفعتی در شهرستان نهاوند تعداد 470 رقبه داریم که در آنها نیز براساس نیت واقفان خیراندیش عمل می‌شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه نهاوند به موقوفات امسال اشاره کرد و گفت: از ابتدای امسال تاکنون 10 وقف جدید به ارزش 2 میلیارد و 830 میلیون ریال در شهرستان نهاوند به ثبت رسیده است.

وی افزود: این موقوفه‌ها شامل زمین زراعی و آپارتمان بوده که به نیات مختلفی از جمله ساخت زینبیه، روضه‌خوانی و ترویج فرهنگ قرآن کریم، ساخت مسجد و ایجاد قبرستان وقف شده‌اند.

اسدپور اظهار داشت: همچنین در سال گذشته تعداد 23 موقوفه به ارزش تقریبی 17 میلیارد و 258 میلیون و 400 هزار ریال در شهرستان نهاوند به ثبت رسیده است و این موقوفه‌ها شامل زمین زراعی، منازل مسکونی و باغ میوه بوده است.

وی به نقش موثر سفیران و تبلیغات محیطی در ایجاد موقوفات سال‌های اخیر اشاره کرد و افزود: اداره اوقاف و امور خیریه نهاوند با تبلیغات محیطی، نصب بنرها و توزیع بروشورها شهروندان را به امر خداپسندانه وقف تشویق می‌کند و با معرفی افرادی به عنوان یاوران و سفیران وقف در سطح شهرستان که این افراد به عنوان رابط بین اداره اوقاف در سطح شهرها و روستاها رایزنی می‌کنند نقش موثری را در افزایش تعداد موقوفه‌ها در شهرستان دارند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نهاوند تصریح کرد: تلاش می‌کنیم با عمل به نیات واقفان و جذب خیرین تعداد موقوفات شهرستان را افزایش دهیم چون عمل به نیات واقفان سبب می‌شود تا اعتماد واقفان افزایش یافته و در نتیجه تعداد موقوفات بیشتر می‌شود.

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما