تازه های سایت

کد مطلب: 29155
22. دى 1395 - 20:23
در شهر فرسفج یک خانواده با ایجاد دو سالن تولید قارچ زمینه اشتغالزایی برای چهار خانواده را فراهم ساخته است تا خرج و مخارج زندگی خود را با فروش محصولاتشان تأمین کنند.

به گزارش پایگاه خبری گرو به نقل از رودآور؛ این روزها بسیج سازندگی همانند سال های گذشته با ورود به فعالیت های اقتصادی در راستای تحقق منویات رهبری در این زمینه  گام های مؤثری برداشته است که نمونه آن ارائه تسهیلات اقتصاد مقاومتی به متقاضیانی است که می خواهند با فکر و تلاش خود دست به کارآفرینی بزنند.

در این زمینه «سعید سعیدی» فرمانده سپاه ناحیه تویسرکان در گفت و گو با خبرنگار رودآور؛ گفت: بسیج سازندگی سپاه ناحیه تویسرکان تسهیلات خود را در قالب اقتصاد مقاومتی در دو عرصه صنایع تبدیلی و فعالیت های اقتصادی و در زمینه هایی همچون مبل و منبت، کاشت زعفران، ساخت گلخانه، پرورش زنبور عسل، پرورش ماکیان و آبزیان ارائه می دهد.

وی اظهار کرد: در سال جاری یک میلیارد و 71 میلیون تومان تسهیلات به 120 متقاضی پرداخت شده و یا در دست پیگیری برای پرداخت است.

فرمانده سپاه ناحیه تویسرکان افزود: با توجه به درخواست های بالای مردم تویسرکان و کمبود بودجه در این زمینه از استان برای ارتقاء عملکرد بسیج سازندگی درخواست تسهیلات بیشتری کردیم و آنان با 200 میلیون تومان تسهیلات دیگر موافقت کرده اند.

 

سعیدی عمل به منویات رهبری در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی برای پویایی و توسعه اقتصادی را بهترین راهکارهای برون رفت از رکود اقتصادی عنوان کرد و گفت: امید است جوانان ما با امکانات محدود نه تنها با تفکر کارآفرینی برای خود شغلی ایجاد کنند بلکه زمینه های لازم برای اشتغالزایی چند خانواده دیگر را هم مهیا سازند.

به گزارش رودآور، یکی از عرصه هایی که بسیج سازندگی تسهیلات اقتصاد مقاومتی خود را ارائه داده، ایجاد سالن های تولید قارچ در تویسرکان است، بدین سبب با خانواده ای که چندسالی به پرورش قارچ روی آورده است به گفت و گو می پردازیم.

 

«عباس محدث» یکی از کشاورزان تویسرکانی است که در فرسفج به همراه خانواده خود زندگی می کند، وی با توجه به کم آبی سال های اخیر از نظر برداشت محصول کشاورزی با مشکلاتی مواجه شده، از این رو با همکاری همسر خود چندسالی است رو به پرورش قارچ آورده اند.

محدث دو فرزند هم دارد که برای تأمین هزینه های تحصیل آنان می خواهد سنگ تمام بگذارد و این روزها با دریافت 20 میلیون تومان تسهیلات اقتصاد مقاومتی از بسیج سازندگی دو سالن قارچ ایجاد کرده است و از بسیج به دلیل سرعت عمل در ارائه تسهیلات تشکر می کند.

سابق بر این هم در یک کارگاه اجاره ای تولید قارچ داشته است اما کم کم از اندک سود به دست آمده از فروش قارچ هایش به فکر توسعه و خریدن یک مکان ثابت برای ساخت دو سالن قارچ افتاد و همین کار را در دو سال اخیر انجام داده است.

 

همسرش نیز با او همکاری بسیار دارد، او از یک جا نشستن راضی نیست، می گوید،  اگر زن خانه در همه لحظات در کنار همسرش باشد و پشتیبانی برای او، زندگی را هم می توان آسان گرفت و با تمام سختی ها کارها را پیش برد.

او چنان از اقتصاد مقاومتی حرف می زند که گویا در این زمینه تخصص بسیار دارد و اما همراهی با کلام رهبری را سرفصل امور خود قرار داده است.

 

او که از مصرف گرایی بیزار است و به هر طریقی برای کسب درآمد، همکاری با همسرش را برگزیده است، ادامه داد: یک مرد زمانی که همسر را حامی خود می داند با دلگرمی بیشتری به کار و تلاش می پردازد و ما دو نفر برای آینده و زندگی فرزندانمان تلاش می کنیم و با توکل به خدا هرچند سختی هم بکشیم جلو می رویم، چرا که از قدیم گفته اند از تو حرکت از خدا برکت.

این روزها محدث برای چیدن قارچ ها از چهار کارگر دیگر هم کمک می گیرد تا آن ها هم بتوانند معیشت خود را به نحوی تأمین کنند و او به نوعی برای چهار خانواده ایجاد اشتغال کرده است.

او تنها مشکل را بازاریابی برای فروش محصولات خود عنوان می کند، محصولاتی که با قیمت پایین می فروشد در حالی که همین محصول با وجود واسطه ها در مغازه ها با قیمت دو تا سه هزار تومان گرانتر به دست مشتری می رسد.

از ورود قارچ هایی از شهرهای اطراف به تویسرکان و نبود نظارت بر فروش محصولات این چنینی گلایه مند هم هست، به ویژه آنکه یک محل متمرکز برای عرضه تولیدات خود را ندارد تا با خیال راحت دست به توسعه کارش بزند.

محدث می گوید: اگر فرد یا گروهی پیدا شوند و مثل میدان تره بار مکانی برای خرید و فروش قارچ ایجاد کنند دست و دلشان بیشتر به کار می رود و هم اینکه تولیدکنندگان دیگر قارچ در تمام نقاط شهرستان هم با هماهنگی محصولات خود را تولید و به بازار مصرف عرضه می کنند.

او از آنجا که قارچ را محصولی پرخاصیت می داند خواستار توجه مسئولان برای ایجاد صنایع تبدیلی در این زمینه هم هست، صنایع تبدیلی همچون تهیه ترشیجات و کنسرو این محصول.

 

فاطمه زنگنه 

انتهای پیام/

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما