تازه های سایت

کد مطلب: 28780
27. آذر 1395 - 16:06
رئیس اداره بهزیستی نهاوند از فعالیت ۵ مرکز نگهداری معلولین در این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری گرو، داریوش سلگی با اعلام این مطلب گفت: از این تعداد مراکز نگهداری معلولین در شهرستان نهاوند ۴ مرکز روزانه و یک مرکز شبانه‌روزی در حال فعالیت هستند.

وی با اشاره به مجتمع خاتم که به فعالیت‌های مددکاری می‌پردازد، گفت: در این مرکز به ۵۵۸ معلول خدمات مددکاری ارائه می‌شود که به ازای هر نفر مبلغ ۱۰ هزار تومان به این مرکز از طریق سازمان بهزیستی یارانه داده می‌شود.

رئیس اداره بهزیستی نهاوند ادامه داد: مرکز شبانه‌روزی فاطمه الزهرا که معلولین دختر بالای ۱۴ سال در آن نگهداری می‌شوند به ازای هر نفر از معلولین ماهانه ۵۱۰ هزار تومان یارانه پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به مرکز نگهداری پویا نهاوند که به‌صورت ترکیبی زیر چهارده سال از معلولین نگهداری می‌کنند، گفت: در این مرکز ۳۳ معلول نگهداری می‌شود که به ازای هر معلول ۳۸۰  هزار تومان یارانه دولتی به مرکز داده می‌شود.

سلگی گفت: مرکز حرفه‌آموزی قائم نیز از دیگر مراکز نگهداری پسران است که معلولین ذهنی بالای ۱۴ سال را نگهداری می‌کند.

وی بابیان اینکه در مرکز حرفه‌آموزی قائم ۳۳ معلول حضور دارند و به ازای هریک از این معلول‌ها ماهانه ۳۴۰ هزار تومان یارانه پرداخت می‌شود، تصریح کرد: دیگر مرکزی که در شهرستان به معلولین ویزیت دهی انجام می‌دهد مرکز ویزیت حریم مهر است که خدمات مددکاری، مشاوره مددکاری در منزل انجام می‌دهد.

رئیس اداره بهزیستی نهاوند افزود: به این مرکز نیز به ازای ارائه خدمات ویزیت در منزل ماهانه ۱۳۵ هزار تومان یارانه پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به مناسب‌سازی ۹ باب منزل مسکونی معلولین در شهرستان گفت: خوشبختانه بااعتباری که سازمان بهزیستی در این خصوص اعطا می‌کند تاکنون ۹ بابا منزل مسکونی در شهرستان بااعتباری بالغ‌بر ۱۴ میلیون تومان مناسب‌سازی شده است.

سلگی افزود: انشالله در صورت اختصاص اعتبار در آینده نیز این مهم با اولویت‌بندی انجام‌شده به‌پیش خواهد رفت و منازل معلولین مناسب‌سازی خواهند شد.

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما