تازه های سایت

کد مطلب: 28725
23. آذر 1395 - 9:07
شهردار نهاوند گفت: در سطح شهر نهاوند بیش از 172 هکتار بافت فرسوده وجود دارد که این بافت فرسوده شامل بافت فرسوده تاریخی و بافت فرسوده باارزش معمولی یا غیر تاریخی می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری گرو، امیررضا یوسفیان در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: توجه به بافت‌های فرسوده و قدیمی و رفع ناپایداری آن‌ها، به موضوعی جدی و محوری تبدیل‌شده، به‌گونه‌ای که سازمان‌های ذی‌ربط را به تکاپوی ساماندهی و بازآفرینی بافت‌های مذکور سوق داده است.

وی اظهار داشت: بیشتر بافت‌های فرسوده در مناطق مرکزی شهر مثل خیابان معلم، دوخواهران، گل زرد و... که بافت میانی و مرکزی شهر را تشکیل می‌دهند، قرار دارند.

شهردار نهاوند در ارتباط با نوسازی بافت‌های فرسوده افزود: در سطح شهر نهاوند بیش از 172 هکتار بافت فرسوده وجود دارد که این بافت فرسوده شامل بافت فرسوده تاریخی و بافت فرسوده باارزش معمولی یا غیر تاریخی می‌شود.

وی اظهار داشت: این موضوع خلاف سیاست‌های شهرسازی است زیرا بر اساس مبانی شهرسازی قسمت‌های مرکزی شهر نباید دچار فرسودگی و ناامنی شوند تا مدیریت بحران در مواقع بروز حوادثی همچون زلزله، طوفان و سیل به‌خوبی انجام شود و امنیت این محدوده‌ها به لحاظ متروکه شدن منازل محل و پناهگاهی برای خلاف‌کاران نشود.

یوسفیان عنوان کرد: به همین جهت سیاست‌های تشویقی شهرداری نهاوند همیشه بر این مبنا بوده که بافت فرسوده شهری تبدیل به بافت استاندارد با ساختمان‌های نوساز و گذرهایی دارای امکان امدادرسانی شود و بافت‌های قدیمی شهر از فرسودگی نجات پیدا کنند.

وی افزود: در این راستا ابزارهای تشویقی همچون ارائه وام نوسازی از سوی وزارت راه و شهرسازی و تخفیف‌های صدور پروانه از سوی شهرداری در نظر گرفته‌شده است.

شهردار نهاوند با اشاره به بسته‌های تشویقی ساخت‌وساز تصریح کرد: وجود این بسته‌ها فرصت مناسبی را برای اهالی مناطق فرسوده به وجود آورده است که می‌توانند با استفاده از این بسته‌های تشویقی در جهت احیاء این بافت اقدام کنند

یوسفیان با اشاره به اینکه احیاء بافت‌های فرسوده از دغدغه اصلی مسئولان و مدیریت شهری نهاوند است، گفت: در همین راستا همایش احیاء و بازآفرینی شهری توسط شهرداری نهاوند برگزار شد تا باهم فکری پیشنهادهای جدیدی برای بافت فرسوده ارائه شود.

وی بابیان اینکه برای تحریک بافت‌های فرسوده تعامل بین شهرداری، راه و شهرسازی، بانک‌ها و سازندگان مسکن لازم است؛ بیان داشت: احیای بافت فرسوده به همراهی شهروندان نیاز دارد که در همین رابطه بسته تشویقی ساخت‌وساز فعال‌شده تا به‌واسطه آن شاهد جهش عظیم در بحث احیاء بافت فرسوده در شهر باشیم.

شهردار نهاوند در پایان گفت: توجه هرچه بیشتر به بافت فرسوده می‌تواند حیات و طراوت را به بسیاری از نقاط شهری بازگرداند مدیریت شهری نهاوند نیز با دیدگاهی مشارکتی پا به این عرصه گذاشته تا باهم یاری شهروندان خود ضمن توسعه درونی شهر، شکوه و بالندگی زندگی شهری و ارتقاء کیفیت شهرنشینی را محقق سازد.

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما