تازه های سایت

کد مطلب: 28315
23. آبان 1395 - 8:24
فرماندار شهرستان نهاوند گفت: پیگیر احداث گمرک در شهرستان نهاوند هستیم و در این مورد مکاتباتی با استان انجام شده است که امیدواریم در این خصوص پاسخ مثبت بگیریم.

به گزارش پایگاه خبری گرو، کریم حمیدوند با اعلام این خبر گفت: احداث گمرک در شهرستان نهاوند به صورت جدی در دستور کار فرمانداری شهرستان قرار گرفته است و در این مورد پرونده ویژه‌ای در فرمانداری تشکیل داده‌ایم و در حال پیگیری این موضوع مهم از طریق استان هستیم که امیدواریم با مساعدت‌های استان به زودی این مهم در شهرستان محقق شود.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه شهرستان نهاوند قطب مهم کشاورزی در استان است و با توجه به اینکه قسمت عمده محصولات کشاورزی در شهرستان از قبیل گوجه فرنگی، خیار، سیب‌زمینی، سیب، گشنیز، لبنیات به کشورهای همسایه از جمله عراق صادر می‌شوند و همچنین وجود کارخانه‌های مهمی از قبیل کارخانه سیمان، کارخانه مالت و کارخانه تولید روغن که عمده محصولات این کارخانجات نیز صادر می‌شوند وجود گمرک و یا شعبه‌ای از گمرک در شهرستان لازم است.

فرماندار نهاوند افزود: متأسفانه به لحاظ عدم وجود گمرک در شهرستان نهاوند عمده‌ترین صادرات شهرستان نهاوند از طریق مبادی گمرکی شهرهای همجوار از جمله ملایر و همدان انجام می‌گیرد که همین امر تولیدکنندگان شهرستان را با مشکلات زیادی روبه‌رو کرده است.

وی تأکید کرد: در حال حاضر از آمارهای صادرات شهرستان بی‌خبر هستیم اما برای نشان دادن اهمیت موضوع گزارش های مستندی به صورت عکس و فیلم به استانداری در مورد احداث گمرک در شهرستان ارسال شده است.

حمیدوند بیان کرد: شهرستان نهاوند با توجه به شرایط آب و هوایی مناسب از رونق تولیدات محصولات کشاورزی برخوردار است و ظرفیت‌های اقتصادی زیادی را در بخش صادرات دارد.

وی اظهار داشت: شهرستان نهاوند با تأمین بیش از 63 درصد گشنیز کشور و دارا بودن رتبه‌های برتر تولید در شهرستان ظرفیتی در این منطقه است که نبود گمرک سبب زیان صادرکنندگان این محصول شده است.

فرماندار نهاوند افزود: کارخانه سیمان نهاوند با ظرفیت تولید 3 هزار و 300 تن کلینکر و سالیانه یک میلیون تن سیمان است و در حال حاضر مقادیر قابل توجهی از سیمان تولید شده این کارخانه به کشورهای یمن، عمان و شمال آفریقا صادر می‌شود.

وی گفت: متأسفانه همچنان نبود گمرک در نهاوند یکی از موانع مهم صادراتی است و همه این محدودیت‌ها صادرات این کارخانه را در ظرفیتی که مدنظر است با مشکل روبه‌رو کرده است و اگر این مشکلات نباشد و بازار تضمین شده‌ای برای این صادرات وجود داشته باشد تولید سالانه این کارخانه به چندین برابر خواهد رسید.

حمیدوند عنوان کرد: فرش نهاوند نیز به کشورهای حوزه خلیج فارس، اروپا و کاندا صادر می‌شود و دو برند فرش «عشوند» و فرش «گل حیدری» شهرستان نهاوند به عنوان دو برند جهانی از طریق تهران به خارج از کشور صادر می‌شوند.

وی به احداث گلخانه 25 هکتاری در شهرستان نهاوند اشاره کرد و گفت: گلخانه 25 هکتاری شیشه‌ای برای نخستین بار در غرب کشور با همکاری کارشناسان خارجی در شهرستان نهاوند احداث می‌شود و با احداث این گلخانه انقلابی در بخش کشت گلخانه‌ای شهرستان رخ خواهد داد و محصولات این گلخانه دارای سطح کیفی و با هدف صادراتی خواهد بود که همین امر وجود گمرک را در شهرستان بیش از بیش ضروری می‌کند.

فرماندار نهاوند بیان کرد: با احداث گمرک در شهرستان ظرفیت تولید بیشتر خواهد شد و قطعا باعث ایجاد رونق اقتصادی زیادی در شهرستان می‌شود و ارزآوری خوبی برای شهرستان در پی خواهد داشت و دست دلالان و واسطه‌ها از تولیدات شهرستان کوتاه خواهد شد.

وی افزود: برای احداث گمرک در شهرستان باید شرایط و زیرساخت‌هایی فراهم شود و ما به دنبال فراهم کردن این شرایط و زیر ساخت‌ها هستیم تا هر چه سریع‌تر این مهم محقق شود و بحث صادرات در شهرستان تسهیل شود و مشکلات صادرکنندگان شهرستان را برطرف کنیم.

حمیدوند عنوان کرد: با ایجاد دفتر نمایندگی گمرک و ساماندهی وضعیت صادرات در شهرستان می‌توان برای تأمین زیرساخت‌های لازم برنامه‌ریزی کرد و برای رونق اقتصادی در تولید در بخش‌های مختلف به بازارهای مطمئن و دائمی دست یافت.

انتهای پیام/

478625

دیدگاه‌ها

گمرک و فرمانداری ویژه یکی از نیازهای اساسی و مستقل شدن نهاوند از زیر بار مرکز استان است.
کلیپشو دیدم.کارپت نهاوند.فرش نهاوند.خیلی باحال بود.ایشالا دیگه از نهاوندصادر میشه.

دیدگاه شما