تازه های سایت

کد مطلب: 27801
16. مهر 1395 - 15:30
نمازگزاران شهرستان نهاوند بعد از برگزاری نماز عبادی سیاسی جمعه راهپیمایی امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر را برگزار کردند و بر ترویج و همگانی شدن این فریضه الهی تأکید کردند.

به گزارش پایگاه خبری گرو، امروز هم‌زمان با سراسر کشور نمازگزاران شهرستان نهاوند بعد از اقامه نماز از محل مصلی تا چهارراه معلم در حمایت از اجرای امربه‌معروف و نهی از منکر در جامعه تأکید کردند.

در این مراسم حجت‌الاسلام‌والمسلمین مغیثی امام‌جمعه نهاوند گفت: امربه‌معروف و نهی از منکر وظیفه‌ای همگانی است که همه باید در اجرای این فریضه تلاش و کوشش کنند تا منکرات جامعه از بین برود.

وی اظهار داشت: اگر در جامعه گناه و منکرات زیاد شد آن جامعه از مسیر اصلی خود منحرف می‌شود و همه افراد مشمول عذاب می‌شوند.

امام‌جمعه نهاوند افزود: همه مردم و مسئولان باید خود را مقید به اجرای فریضه امربه‌معروف کنند و مسئولان فرهنگی و روحانیون نیز از این فرصت ماه محرم به‌خوبی استفاده کنند و در مورد احیای این واجب الهی سخنرانی کنند.

وی گفت: وقتی همه در مقابل گناه در جامعه، از امربه‌معروف و نهی از منکر استفاده کنند و تذکر دهند آن جامعه اصلاح خواهد شد.

مغیثی در پایان گفت: این فریضه الهی باعث نجات انسان و جامعه می‌شود و همه باید تلاش کنند تا به فرهنگ عمومی تبدیل شود تا هرکس هر منکری دید تذکر لسانی بدهد.

سرهنگ کریمی فرمانده سپاه نهاوند نیز در این مورد گفت: امربه‌معروف و نهی از منکر یکی از موضوعات بسیار مهم دین ما است و یکی از ویژگی‌های قیام امام حسین (ع) احیای این فریضه الهی بود.

وی افزود: اگر فریضه امربه‌معروف و نهی از منکر به گفتمان و فرهنگ رایج در بین مردم تبدیل شود، مردم در مقابل منکر تذکر لسانی خواهند داد و وقتی همه این کار را بکنند حتماً مؤثر خواهد بود.

فرمانده سپاه نهاوند اظهار داشت: سپاه نهاوند با تشکیل به‌موقع جلسات شورای امربه‌معروف و نهی از منکر با حضور روسای ادارات برای احیا و اجرای این فریضه اهتمام جدی دارد.

وی گفت: تیم‌های تذکر لسانی نیز در سطح شهرستان چندین مرحله مانور تذکر لسانی برگزار کردند و این مانورها ادامه خواهد داشت.

 

992451

992448

992450

992449

992445

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما