تازه های سایت

کد مطلب: 27781
12. مهر 1395 - 8:18
رئیس اداره بهزیستی نهاوند عنوان کرد:
شناسایی ۱۲۰۰ سالمند دارای پرونده در نهاوند
رئیس اداره بهزیستی نهاوند از شناسایی ۱۲۰۰ سالمند دارای پرونده در نهاوند خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری گرو، داریوش سلگی گفت: تاکنون در شهرستان نهاوند ۱۲۰۰ سالمند دارای پرونده شناسایی‌ شده‌اند.

وی ادامه داد: به این تعداد سالمند ماهانه مبالغی به عنوان مستمری یا کمک‌های موردی برای تأمین وسایل و جهیزیه ازدواج فرزندان پرداخت می‌شود.

رئیس اداره بهزیستی نهاوند بابیان اینکه به سالمندان معلول علاوه بر خدمات پایه سالمندی خدماتی چون ارائه وسایل توان‌بخشی همچون عینک، عصا، ویلچر و غیره ارائه می‌شود، گفت: در مورد سالمندان معلول و سالمندان سالم به‌طور قطعی نمی توان گفت که تعداد سالمندان نهاوند این آمار است چراکه این آمار تنها افراد شناسایی‌شده‌اند.

وی گفت: توسعه و گسترش برنامه مراقبت در منزل، مشاوره سالمندی، توجه و توسعه مناسب‌سازی اماکن عمومی، توسعه و گسترش بنیاد فرزانگان و تقویت عرصه متخصصین حوزه سالمندی از اولویت‌های بهزیستی است.

سلگی اظهار داشت: رشد جمعیت سالمندان کشور که ناشی از بهبود شاخص‌های بهداشتی و افزایش امید به زندگی است، ضرورت برنامه‌ریزی جامع در این بخش را دوچندان می‌کند.

وی ادامه داد: پیرو تأکیدات مقام معظم رهبری در ابلاغیه سیاست‌های کلی جمعیت(بند۷)، فرهنگ‌سازی برای احترام و تکریم سالمندان، ایجاد شرایط لازم برای تأمین سلامت و نگهداری آنان در کنار خانواده و پیش‌بینی سازوکار لازم برای بهره‌مندی و استفاده از تجارب و توانمندی سالمندان در عرصه‌های مناسب، در رأس اهداف برنامه‌های اجرایی سلامت سالمندان است.

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما