تازه های سایت

کد مطلب: 27727
31. شهريور 1395 - 8:02
رئیس جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند گفت: در سال آینده میزان اراضی باغی بارور شهرستان به 12 هزار هکتار افزایش می‎یابد.

به گزارش پایگاه خبری گرو، احمد باقری با اشاره به آغاز برداشت محصولات باغی در سطح شهرستان اظهار کرد: وجود اراضی و باغات مثمر و مستعد کشاورزی در نهاوند، این شهرستان را به قطب تولیدات باغی استان همدان تبدیل کرده است.

وی افزود: یکی از عمده مشکلاتی که کشاورزان و باغداران نهاوندی با آن مواجه هستند، نبود سیستم مکانیزاسیون در همه بخش‎های کشاورزی و باغداری است بنابراین باید هر سال به سوی مکانیزه کردن باغات و اراضی کشاورزی حرکت کنیم.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند اضافه کرد: در شهرستان نهاوند بیش از 13 هزار و 500 هکتار باغات میوه وجود دارد که حدود 11 هزار هکتار آن بارور هستند.

وی با بیان اینکه در سال آینده میزان اراضی باغی بارور شهرستان به 12 هزار هکتار افزایش می‎یابد، در ادامه گفت: هر آنچه در توان داریم برای آموزش کشاورزان و باغداران به کار گرفته‌ایم.

باقری افزود: آموزش کشاورزان از طریق برگزاری دوره‎های آموزشی در محل مدیریت جهاد کشاورزی و یا محل زندگی کشاورزان در سطح روستاها از جمله کارهای اثرگذاری است که توانسته کشاورزان و باغداران را با روش‎های نوین کشاورزی و باغداری آشنا کند.

انتهای پیام/

478625

دیدگاه‌ها

سلام جناب رئیس نهاوند رو به باغاتش میشناسن.لطفا سیاست گذاری کنیدتا در یک یا چند محصول بیشترین تولید و برند شود.مثل انگور ملایر و گردوی تویسرکان که یه زمانی باغداران این شهرها برای یادگیری و کشت وکار به نهاوند می آمده اند.سیب.هلو.خیار.زردآلو.انگور .گردو.و...به وفور در نهاوند هست ولی هیچکس نمی داند.چون برند نهاوند نیست.

دیدگاه شما