تازه های سایت

کد مطلب: 27717
29. شهريور 1395 - 14:30
نخستین همایش پیشگیری از خودکشی به همت شبکه بهداشت و درمان و باهدف بررسی چرایی این رویداد در شهرستان نهاوند برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری گرو، استاد حوزه و دانشگاه در همایش «پیشگیری از خودکشی» که با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولین شهرستان نهاوند برگزار شد، گفت: قتل و خودکشی عنوانی منفور در جامعه است و همه ما باید تلاش کنیم این پدیده شوم و تلخ در جامعه به حداقل برسد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رحیم مولوی با اشاره به اینکه خودکشی نه در دین جایگاهی دارد و نه در سخن اهل‌بیت(ع)، گفت: متأسفانه قتل و خودکشی در جوامع مختلف به سبب و علل مختلفی چون مسائل خانوادگی، اجتماعی، اقتصادی و غیره رخ می‌دهد.

وی گفت: پدیده اجتماعی خودکشی یک موضوع سیستمی است که برای کاهش آن دستگاه‌های مختلف باید به‌طور جدی وارد عمل شوند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رحیم مولوی با اشاره به نقش آموزش‌وپرورش در این مقوله، گفت: آموزش‌وپرورش و سایر دستگاه‌ها باید در ابتدا برای کاهش این پدیده با استناد به احکام الهی وارد عمل شوند و سپس به بیان آثار مخرب آن در جامعه بپردازند و این مهم باید از ابتدایی‌ترین مکان ها یعنی مدارس آغاز شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مولوی با اشاره به برخوردهای مردم با این موضوع گفت: شخصی که خودکشی می‌کند هیچ جایگاهی در آخرت ندارد و تمامی اقدامات اشتباهی که در خصوص برگزاری مراسم‌ ختم و غیره برای وی انجام می‌دهند می‌تواند این موضوع را جلوه دهد بنابراین باید فرقی بین این افراد و متوفیان دیگر باشد تا زننده بودن خودکشی در جامعه مشخص باشد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان نهاوند نیز در ادامه این همایش گفت: نخستین همایش پیشگیری از خودکشی به همت شبکه بهداشت و درمان و با همکاری آموزش‌وپرورش، فرماندهی انتظامی، اداره بهزیستی و سایر ادارات مربوط در شهرستان نهاوند برگزارشده است.

مومنعلی دارابی افزود: در نظر داریم با توجه به شاخص‌های موجود، این همایش را برای فراگیری و همچنین بهره‌مندی شهروندان سایر نقاط شهرستان در مناطق مختلف برگزار کنیم.

وی در ادامه با اشاره به پیشینه پیشگیری از خودکشی بیان کرد: از سال ۲۰۰۳ انجمن جهانی پیشگیری از خودکشی در جهان تشکیل‌شده ولی ما هنوز اول راهیم.

رئیس شبکه بهداشت و درمان نهاوند به چند عاملیتی بودن خودکشی اشاره کرد و گفت: هیچ‌کس به‌تنهایی نمی‌تواند از این موضوع پیشگیری کند.

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما