تازه های سایت

کد مطلب: 27706
27. شهريور 1395 - 9:03
مدیرکل راه و شهرسازی همدان بابیان اینکه حدود ۸۰ هزار نفر از جمعیت نهاوند در بافت فرسوده سکونت دارند از تخصیص اعتبار ۱.۵ میلیارد تومان برای بازآفرینی بافت فرسوده شهر نهاوند خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری گرو، محمد رودباری در اولین همایش و دوره آموزشی بازآفرینی شهری پایدار در نهاوند که با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و جمعی از مسئولین و مهندسان سازمان نظام‌مهندسی برگزار شد از سکونت ۳۰ درصد جمعیت شهر نهاوند در بافت فرسوده خبر داد و گفت: با توجه به جمعیت نهاوند این آمار نشان می‌دهد که ۸۰ هزار نفر از جمعیت نهاوند در این محل‌ها سکونت دارد که آمار بسیاری است.

وی با اشاره به آمار بالای وجود بافت فرسوده در شهر نهاوند و ضرورت حل مشکلات بافت فرسوده گفت: در برنامه توسعه پایدار شهری احیای بافت فرسوده باید در اولویت قرار گیرد.

مدیرکل راه و شهرسازی همدان با اشاره به شناسایی ۵ محله پای قلعه، دوخواهران، پشت شهرداری، خاقانی و حافظ نهاوند که دارای بافت فرسوده هستند، گفت: این محله‌ها در اولویت بازآفرینی قرار دارند و برای بازآفرینی این ۵ محله ۲۱ پروژه در نظر گرفته‌شده است.

وی با اشاره به تخصیص ۱.۵ میلیارد تومانی برای این مهم در نهاوند، گفت: بازآفرینی بافت فرسوده شهر نهاوند در ۵ مرحله مطالعه می‌شود که این ۵ مرحله نیازمند تائید و تصویب در ستاد بازآفرینی شهرستان و استان است.

رودباری در ادامه به محله «پای قلعه» برای ایجاد مرکز توسعه محله در شهر نهاوند اشاره کرد و افزود: محله پای قلعه به‌عنوان مرکز توسعه محله در نهاوند و پایلوت بهسازی و نوسازی در کشور معرفی خواهد شد.

وی با بیان اینکه از مشارکت‌ مردمی نهاوند برای توسعه محله «پای قلعه» استفاده و پایگاهی برای توسعه محله «پای قلعه» ایجاد خواهیم کرد، گفت: تا پایان سال مالی ۹۵ این طرح را به مرحله اجرا خواهیم رساند.  

مدیرکل راه و شهرسازی همدان با اشاره به اجرای دو مرحله احیا و بازسازی محله «حاج‌آقا خدا رحم» و محله «حاج‌آقا تراب» نهاوند گفت: این مهم در حال مطالعه است و بحث تملک معبر در بافت‌های فرسوده و پروژه مسیل از اقدامات بعدی در دست اجرا است.

وی از رایزنی با وزیر راه و شهرسازی برای اخذ مجوز فروش زمین‌های راه و شهرسازی و هزینه در بافت‌های فرسوده و پروژه‌های نیمه‌تمام راه و شهرسازی در نهاوند خبر داد و گفت: خوشبختانه با پیگیری‌های انجام‌شده بسیاری از زمین‌های دولتی در شهرستان که کاربری مسکونی و تجاری داشتند به فضای سبز تبدیل شدند.

رودباری با اشاره به ساماندهی ورودی‌های نهاوند از سمت کرمانشاه، بروجرد و آورزمان، ساماندهی خیابان ۱۷ شهریور و خیابان سعدی، گفت: این طرح‌ها ازجمله طرح‌های مطالعاتی و در دست اجرا راه و شهرسازی در نهاوند هستند.

وی با اشاره به سهمیه ۳ هزار فقره تسهیلات نوسازی و بهسازی بافت فرسوده شهری در استان همدان گفت: هیچ محدودیتی برای شهرستان نهاوند در خصوص تشکیل تعداد پرونده و معرفی به بانک‌ها وجود ندارد.

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما