تازه های سایت

کد مطلب: 27668
16. شهريور 1395 - 8:53
معاون فرماندار نهاوند گفت: برنامه‌های آیینی باید درخور شأن مفاخر نهاوند اجرا شود.

به گزارش پایگاه خبری گرو، سید رضا سلامتی در جلسه ستاد گرامیداشت مفاخر این شهرستان که با موضوع آیین تجلیل از شاعر برجسته کشور استاد محمدرضا عبدالملکیان در نهاوند، گفت: بقاء و ماندگاری ارزش‌های فرهنگی کشور درگرو پاسداشت مفاخر کشور است.

وی با اشاره به اینکه احترام به مفاخر و پیشکسوتان، احترام به هویت فرهنگی، تاریخی و ملی ما است، گفت: همه ما در متجلی شدن فرهنگ ایرانی اسلامی همچون یک پازل نقش تکمیل‌کننده این مهم را داریم و باید در این راه از مفاخر الگو بگیریم.

وی ادامه داد: امروز ایرانی بودن، مسلمان بودن و نهاوندی بودن را باید برای جوانان خود به‌ یک ارزش متعالی مبدل کنیم چراکه در سایه حفظ این ارزش علاوه بر ماندگاری هویت ما آداب‌ورسوم سنن و غیره بسیاری از معضلات نیز برچیده خواهد شد.

وی با اشاره به خدمات پدران، ایثارگران و انقلابیون به نام شهرستان نهاوند، گفت: امروز نهاوند و نهاوندی وظیفه‌ای دوچندان دارد چراکه باید هم این مفاخر همچون گروه ابوذر را به دیگران بشناساند و هم در خط آن‌ها قدم بردارد تا موجب اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی شود.

معاون فرماندار نهاوند افزود: باید با استفاده از گذشته، آینده خود را بسازیم و با همدلی، وفاق و هم‌افزایی همه گروه‌ها پا به عرصه نهاده و به این مهم کمک کنیم و با این کار به مفاخر و چهره‌های ارزشمندی که در عرصه ملی داریم بگوییم که شمارا از یاد نبرده‌ایم.

سلامتی گفت: استاد عبدالملکیان از شخصیت‌های بزرگی است که باید در کانون توجه قرارگرفته و همه مردم نهاوند از کوچک و بزرگ و پیر و جوان، وی را بشناسند.

وی عنوان کرد: باید تمام توان خود را به‌کارگیریم تا برنامه و آیینی در خور شخصیت و جایگاه وی برگزار کرده و نهاوند را همانند تاریخ و فرهنگ و مردمانش نشان دهیم.

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما