تازه های سایت

کد مطلب: 27614
4. شهريور 1395 - 4:55
رئیس اداره امور عشایری نهاوند از پرداخت ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات حمایتی به عشایر آسیب‌دیده ناشی از بیماری تب برفکی دام در نهاوند خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری گرو، سید ابوالقاسم بنی‌هاشمی تعداد خانوارهای عشایر شهرستان نهاوند را یک هزار و ۴۶۰ خانوار عنوان کرد و گفت: این خانواده ها شامل عشایر نیمه کوچنده و کوچ رو هستند.

وی با اشاره به اینکه ۶۰ درصد جمعیت عشایر استان همدان را عشایر نهاوند تشکیل می‌دهند، گفت: عشایر نهاوند دارای ۶۰۰ هزار رأس دام هستند و از تولیدکنندگان ساده و کم‌توقع جامعه محسوب می‌شوند.

رئیس اداره امور عشایری نهاوند در ادامه گفت: اداره امور عشایری شهرستان نهاوند در سال گذشته خدمات ارزشمندی در راستای حمایت از جامعه هدف خود و عشایر انجام داده است.

وی به اجرای ۱۴ هکتار آبیاری بارانی در روستای «اکبرآباد» بااعتباری افزون بر ۱۷۰ میلیون تومان در سال گذشته اشاره کرد و گفت: مرمت جاده‌های عشایری «تاز ناب» و «مگسه» کیان بااعتبار ۳۱ میلیون تومان، آب‌رسانی به عشایر مستقر در مناطق عشایری نهاوند، ملایر، تویسرکان و کنگاور حدود ۳ میلیون لیتر به‌وسیله تانکر و توزیع ۴۶۰ تن آرد و جو از دیگر اقدامات صورت گرفته اداره امور عشایری شهرستان طی سال گذشته بوده است.

بنی هاشمی در ادامه گفت: خوشبختانه در ۵ ماه ابتدایی سال جاری نیز اقداماتی در راستای ایجاد رفاه نسبی برای این قشر زحمت‌کش و محروم جامعه در شهرستان نهاوند انجام‌شده است.

بنی‌هاشمی افزود: مرمت جاده‌های عشایری «گنبد کبود»، «اسدآباد»، «ورازانه» و «سهران» به طول ۳۲ کیلومتر ازجمله اقدامات انجام‌شده این اداره در شهرستان نهاوند است.

وی تأمین ۱۲ هزار لیتر آب آشامیدنی برای عشایر و توزیع آرد و سبوس بین عشایر به میزان ۱۹۰ تن را از دیگر برنامه‌های انجام‌شده در ۵ ماهه ابتدایی سال جاری عنوان کرد و گفت: در راستای حمایت بیشتر و تأمین نیازهای اولیه این قشر عملیات آب‌رسانی به مناطق عشایر توسط تانکر آب‌رسانی تا پایان آبان ماه سال جاری ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به تلف شدن برخی دام‌های عشایر به‌واسطه درگیری با بیماری تب برفکی، گفت: در این راستا نیز به یک‌صد نفر متقاضی دریافت تسهیلات حمایتی مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان وام اعطاشده است.

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما