تازه های سایت

کد مطلب: 27605
2. شهريور 1395 - 8:10
رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان نهاوند بابیان اینکه شرایط دفن زباله درنهاوند با ضوابط و مقررات هم‌خوان نیست،گفت: ۹۰ درصد مناطق دفن زباله نهاوند ازنظر ضوابط زیست‌محیطی مشکل‌دارند.

به گزارش پایگاه خبری گرو، عباس نجاری با تأکید بر فرهنگ‌سازی حفظ محیط‌زیست و لزوم نگهداری این منابع خدادادی برای نسل آینده، گفت: درزمینهٔ حفظ محیط‌زیست هر چه مشارکت مردم بیشتر باشد، شاهد حفاظت بیشتری از عرصه‌ها و گونه‌های گیاهی و جانوری موجود در آن‌ها خواهیم بود و اجرای طرح‌های محیط‌زیستی نیز پایدارتر خواهد بود.

وی با تاکید بر احیا سرمایه‌های اجتماعی در راستای حفظ محیط‌زیست و منابع طبیعی کشور گفت: متأسفانه دفع پسماند مشکل عمده در شهرستان نهاوند به شمار می‌آید چراکه سطح آب‌های زیرزمینی در این شهرستان بالا است..

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان نهاوند بابیان اینکه نبود زمین مناسب دفن زباله مشکل بسیاری از روستاهای شهرستان نهاوند است، عنوان کرد: ۹۰ درصد مناطقی که به‌عنوان محل دفن معرفی‌شده، ازنظر ضوابط زیست‌محیطی به علت سطح آب و مزرعی بودن مشکل‌دارند.

وی با اشاره به اینکه به‌تازگی محل‌های دفنی برای زباله در بخش خزل در شهر فیروزان معرفی‌شده است، عنوان کرد: اگر محل معرفی‌شده ازنظر ذخایر معدنی، آثار باستانی، سطح آب‌های زیرزمینی و غیره مشکل نداشته باشد و تائید شود، زباله‌های ۲۷ روستای بخش خزل به‌اضافه شهر فیروزان به‌صورت یکپارچه و مدیریت‌شده در آنجا دفن می‌شود.

عباس نجاری بابیان اینکه سایر بخش‌های شهرستان نهاوند مدیریت پسماند را در دستور کار دارند، عنوان کرد: در حال حاضر پسماند روستاهای شهرستان در محل‌های فنس‌کشی شده در خارج از روستا مدیریت‌شده و با پوششی از خاک دفن می‌شود اما این شرایط مطلوب نیست و با ضوابط ما همخوانی و همپوشانی ندارد.

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما