تازه های سایت

کد مطلب: 27600
2. شهريور 1395 - 7:45
رئیس سازمان جهاد کشاورزی همدان خبر داد:
شیوع ویروس«وی اچ اس» در مزارع پرورش ماهی نهاوند
رئیس سازمان جهاد کشاورزی همدان با اشاره به شیوع ویروس «وی اچ اس» در مزارع پرورش ماهی نهاوند گفت: بروز این بیماری ۹ میلیارد تومان خسارت به بار آورده است.

به گزارش پایگاه خبری گرو، منصور رضوانی جلال در مصاحبه مطبوعاتی با خبرنگاران که به مناسبت قرار گرفتن در آستانه هفته دولت برگزار شد، اظهار داشت: بخش کشاورزی با وجود محدودیت‌ها و تحریم‌ها در راستای اقتصاد مقاومتی گام برمی دارد.

رضوانی جلال با تاکید بر اینکه یکی از مباحث بسیاری مهمی که در بخش کشاورزی وجود دارد افزایش بهره‌وری است که اگر رخ ندهد تولیدات بخش کشاورزی اقتصادی نبوده و توان رقابت در بازارهای مختلف را ندارند، گفت: باید برای تقویت توان بخش کشاورزی تلاش کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان همچنین از شیوع بیماری «وی اچ اس» در مزارع پرورش ماهی نهاوند خبر داد و گفت: یکی از مزارع نهاوند که ۲۵ درصد تخم چشم زده بچه ماهی کشور را تولید می‌کند به این ویروس مبتلا شده است.

وی با اشاره به اینکه استخرهای پرورش ماهی نهاوند در سال‌های گذشته نیز با این مشکل و بحران مواجه بودند، گفت: بروز این بیماری خسارتی معادل ۹ میلیارد تومان به یک مزرعه پرورش ماهی در نهاوند وارد کرده که علت عمده آن عدم رعایت اصول ایمنی است.

۷۸ درصد اراضی مستعد کشاورزی در استان همدان به سیستم آبیاری نوین مجهز شده اند

مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی همدان نیز با بیان اینکه ۷۸ درصد اراضی مستعد کشاورزی در استان همدان به سیستم آبیاری نوین مجهز شده اند، گفت: ۱۲۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی همدان به سیستم آبیاری نوین تجهیز شدند.

ابراهیم فرامرزی با بیان اینکه ۱۶۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی همدان مستعد اجرای آبیاری نوین است، اظهار داشت: سازمان جهاد کشاورزی تاکنون ۱۲۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی مستعد معادل ۷۸ درصد را به سیستم آبیاری نوین مجهز کرده است.

وی با بیان اینکه استان همدان در زمینه اجرای سامانه‌های نوین آبیاری پیشرو است، افزود: در حال حاضر اجرای سیستم آبیاری نوین یکی از اولویت‌های اصلی سازمان جهاد کشاورزی همدان است که براساس اجرای این سیستم، همدان رتبه سوم را در کشور دارد.

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما