تازه های سایت

کد مطلب: 27573
25. مرداد 1395 - 13:12
رئیس میراث فرهنگی، صنایع‌‎دستی و گردشگری نهاوند از برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی، سوغات و تولیدات ایرانی با حضور 18 استان کشور در نهاوند خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری گرو، محسن جانجان از برپایی نمایشگاه صنایع دستی و سوغات در شهر نهاوند خبر داد و اظهار کرد: برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی و سوغات تا یکم شهریورماه در پارک کوثر نهاوند برپاست.

وی تصریح کرد: در این نمایشگاه 90 غرفه از انواع صنایع‌دستی عرضه شده که اقلامی چون سفال، مصنوعات چرم، زیراندازهای سنتی، رودوزی‌های سنتی، مصنوعات چوبی، مصنوعات فلزی و... در آن مشاهده می‌شود.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع‌‎دستی و گردشگری نهاوند بیان کرد: سوغات و صنایع‌دستی 18 استان کشور در این نمایشگاه عرضه شده تا ضمن معرفی و آشنایی با صنایع‎‌دستی هر استان، بتوان تولیدات ایرانی را به معرض نمایش گذاشت.

وی با اشاره به اینکه این نمایشگاه با همکاری شهرداری، اتاق اصناف و میراث فرهنگی برپا شده است، تصریح کرد: نهاوند با پنج غرفه در رشته‌های صنایع دستی چون گلیم، جاجیم، مصنوعات چوبی، منبت و فرش در این نمایشگاه حضور دارد.

جانجان با بیان اینکه این نمایشگاه در حمایت از هنرمندان و صنعتگران کمیته امداد و بهزیستی نیز اثرگذار است، افزود: هنرمندان و صنعتگران این دو نهاد حمایتی نیز غرفه‌هایی دارند و اقلام خود را به معرض نمایش گذاشته‌اند.

وی هدف از برپایی این نمایشگاه را فرصتی برای بازاریابی هنرمندان و صنعتگران دانست و افزود: هنرمندان در سال اقتصاد مقاومتی می‌توانند ضمن تعامل با سایر استان‌ها، بازاریابی کرده و محصولات خود را بهتر بفروشند.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع‌‎دستی و گردشگری نهاوند خاطرنشان کرد: در اقتصاد مقاومتی صنایع‌دستی نقش اثرگذاری دارد زیرا علاوه بر ارائه محصولات بومی، موجب رونق بخش اقتصادی کشور می‎شود که بر این اساس باید همواره پویا باشد.

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما