تازه های سایت

کد مطلب: 27486
7. مرداد 1395 - 13:58
شهردار نهاوند گفت: باید به بافت‌های تاریخی، فرسوده و حاشیه‌ای شهرها به‌عنوان یک فرصت نگاه کرد که می‌تواند در صورت غفلت از این مناطق، به تهدید تبدیل شود.

به گزارش پایگاه خبری گرو، امیررضا یوسفیان بابیان اینکه بافت فرسوده بخش قابل‌توجهی از شهر نهاوند را به خود اختصاص داده است، اظهار کرد: مسئولان بایستی در رفع مشکل بافت فرسوده با یکدیگر مشارکت مطلوبی داشته باشند.

وی اظهار داشت: یکی از مسائل پیش روی مدیریت و توسعه شهرها، نوسازی بافت‌های فرسوده و پهنه‌های ناکارآمد و مسئله‌دار شهری است که بنا بر آمارهای موجود بخش زیادی از پهنه‌های شهری را تشکیل می‌دهد.

شهردار نهاوند بر استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در رفع مشکل بافت فرسوده تأکید کرد و افزود: شهرداری باید بستر حضور بخش خصوصی را فراهم کند؛ بدون داشتن تعامل و تدابیر سازنده مشکل بافت‌های فرسوده برطرف نمی‌شود.

وی بافت فرسوده در نهاوند را 172 هکتار بیان کرد و گفت: بدون استفاده از ظرفیت بخش خصوصی مشکل بافت فرسوده حل‌شدنی نیست زیرا مردمی که با وضعیت اقتصادی نامطلوب در بافت‌های فرسوده زندگی می‌کنند نمی‌توانند تغییراتی در این بافت ایجاد کنند.

شهردار نهاوند با تأکید بر ارائه تسهیلات بانکی دولت به بافت فرسوده به مبلغ 300 میلیون ریال برای هر واحد مسکونی در این شهر خاطرنشان کرد: بخشودگی ۵۰ درصد عوارض شهرداری در بخش بافت‌های فرسوده ازجمله مزایایی است که در بافت‌های فرسوده به مالکین تعلق می‌گیرد.

یوسفیان محلات بافت فرسوده نهاوند را شامل بافت مرکزی شهر؛ پای قلعه، دوخواهران، کوی میرزا آقا، دوآبه، ابتدای خیابان خاقانی به معلم و هم‌چنین قسمتی از محلات شاطر آباد، گل زرد و گوشه هفت آسیاب ذکر کرد و افزود: یکی از مهم‌ترین موضوعات در حوزه شهری نهاوند، نحوه برخورد با بافت فرسوده است که باید نسبت به آن اهتمام بیشتری صورت گیرد.

وی بابیان اینکه بافت فرسوده احیاء نمی‌شود مگر با مشارکت مردم و حمایت جدی دولت که باید نسبت به عملیاتی کردن این موضوع اقدامات اجرایی صورت گیرد، گفت: امیدواریم مجموعه مدیریت شهری بتواند با اتخاذ تدابیر لازم برای رفع مشکلات بافت فرسوده نهاوند عملکرد مطلوبی را به شهروندان ارائه نماید.

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما