تازه های سایت

کد مطلب: 27468
4. مرداد 1395 - 10:05
رئیس اداره منابع طبیعی نهاوند گفت: براثر آتش‌سوزی بامداد امروز در سراب گیان نهاوند 20 هکتار از مراتع و جنگل‌های اطراف این سراب طعمه حریق شد.

به گزارش پایگاه خبری گرو، آتش‌سوزی که بامداد امروز در اطراف سراب گیان نهاوند شروع‌شده بود با تلاش ستاد بحران و همت و تلاش بی‌وقفه مردم محلی شهرگیان مهار شد ولی خساراتی را نیز به جنگل و مراتع اطراف سراب وارد آورد.

بعد از شروع آتش‌سوزی ستاد بحران در شهرستان و بخش گیان سریعاً تشکیل شد و نیروهای خدمات رسان محلی و شهرستان نهاوند فوراً برای مهار آتش وارد صحنه شدند.

حضور همتی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان در بامداد امروز در محل حادثه نشان‌دهنده مهم و حیاتی بودن حفظ جنگل‌های انبوه محوطه سراب گیان نهاوند است.

در محل حادثه علاوه بر مدیرکل منابع طبیعی استان همدان، حمیدوند فرماندار، سلامتی معاون فرماندار، اقبالیان فرمانده نیروی انتظامی، دهپهلوان رئیس منابع طبیعی و کارکنان این اداره، شهرداری و شورای شهرگیان، آتش‌نشانی‌های نهاوند و گیان، نیروهای هلال‌احمر و بخشدار در محل آتش‌سوزی حضور داشتند.

علی دهپهلوان مدیر منابع طبیعی نهاوند در این مرود به خبرنگار ما گفت: در حال حاضر آتش‌سوزی باهمت مردم و حضور به‌موقع آن‌ها کاملاً مهارشده است.

وی اظهار کرد: این آتش‌سوزی به مدت بیش از 4 ساعت ادامه داشت و واقعاً با تلاش بیش از 200 نفر از مردم و عوامل خدمات رسان آتش مهار شد وگرنه برای سراب گیان فاجعه‌ای رخ می‌داد.

مدیر منابع طبیعی نهاوند افزود: در این آتش‌سوزی مهیب متأسفانه 20 هکتار از مراتع و جنگل‌های اطراف سراب گیان نهاوند در آتش سوخت ولی با تلاش مردم و مسئولان از سرایت حریق به بخش اصلی سراب جلوگیری شد.

دهپهلوان بابیان اینکه میزان دقیق خسارت هنوز مشخص نیست گفت: پس از مهار آتش و کارشناسی دقیق میزان خسارت نیز برآورد و اعلام می‌شود.

وی اظهار کرد: حدود 15 هکتار از مراتع اطراف سراب و 5 هکتار از جنگل‌های سراب گیان نهاوند در این آتش‌سوزی از بین رفتند و خسارت‌دیده‌اند.

مدیر منابع طبیعی نهاوند افزود: در بخش آتش‌سوزی در جنگل خوشبختانه درختان به‌صورت سطحی دچار آتش‌سوزی شده‌اند و خسارت در این بخش زیاد نیست.

وی در پایان با تشکر از اهالی شهرگیان نهاوند گفت: همکاری مردم محلی که کار بزرگی کردند و بدون آن‌ها مهار آتش غیرممکن بود با همراهی مسئولانی که در محل حضور داشتند از بروز یک فاجعه جلوگیری کرد.

 

863326

863329

863325

863322

863321

863323

863327

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما