تازه های سایت

کد مطلب: 27442
29. تير 1395 - 9:18
رئیس اداره حفاظت محیط زیست نهاوند از پایان سرشماری وحوش منطقه حفاظت شده «ملوسان» در نهاوند خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری گرو، عباس نجاری در جمع خبرنگاران از پایان سرشماری وحوش منطقه حفاظت شده «ملوسان» در نهاوند خبر داد و افزود: سرشماری بهاره وحوش این منطقه در سال ۹۵ با همکاری اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان انجام شد.

وی گفت: در این سرشماری گونه های قوچ، میش، گرگ، کفتار، روباه، شغال، خرگوش، لاک پشت، مار، موش صحرایی، دلیجه، عقاب طلایی، کبک و قمری مشاهده و شمارش شد.

نجاری اظهار کرد: نتایج کلی سرشماری نیمه اول سال ۹۵ حکایت از آن داشت که نسبت به سرشماری تابستانه در سال ۹۴ تغییر محسوسی در آمار وحوش صورت نگرفته است.

وی افزود: ۱۶ نفر در این سرشماری شرکت داشتند که در قالب ۸ گروه ۲ نفره و از مسیرهای گوناگون برای سرشماری اقدام کردند.

نجاری بیان کرد: منطقه حفاظت شده «ملوسان» در فاصله ۲۴ کیلومتری شمال غربی شهرستان نهاوند واقع شده است که با  حدود ۹۵۰۰ هکتار مساحت یکی از ۴ منطقه حفاظت شده استان همدان محسوب می شود و با سیمای کوهستانی، درّه‌ها و پناه‌گاه‌های فراوان، وضعیت پوشش گیاهی، منابع آبی و شرایط اقلیمی منطقه، زیستگاه‌ مناسبی را فراهم کرده است.

وی ادامه داد: منطقه حفاظت شده «ملوسان» دارای ۱۵۲ گونه گیاهی شامل تعداد ۱۳۸ گونه علفی، ۳ گونه درختی، ۹ گونه درختچه‌ای و ۱۲ گونه بوته‌ای است و از پستانداران شاخص این منطقه می توان، قوچ و میش، شنگ، کفتار، گرگ و خفاش نعل اسبی را نام برد.

وی یادآور شد: از بین پرندگان نیز، سارگپه، عقاب طلایی، شاهین، دلیجه و از بین خزندگان، لاکپشت مهمیزدارو کورمار، منطقه حفاظت شده «ملوسان» را به عنوان زیستگاه خود انتخاب کرده اند.

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما