تازه های سایت

کد مطلب: 27423
29. تير 1395 - 8:18
نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از مطالبات جدی مردم نهاوند استفاده از مدیران بومی است چون این مدیران با گفتمان مردم نهاوند و نقاط ضعف و قوت این شهرستان آشنا هستند.

به گزارش پایگاه خبری گرو، حسن بهرام نیا در نشست با مدیران بانک‌های شهرستان نهاوند گفت: یکی از مطالبات جدی مردم نهاوند استفاده از مدیران نهاوندی و بهره‌مندی از ظرفیت‌های بومی شهرستان است.

وی اظهار کرد: این موضوع جای گلایه دارد چون ما اگر در شهرستان نیروی توانمندی نداشته باشیم این حق مدیران استانی است که از مدیران غیربومی برای پست‌های شهرستان استفاده کنند ولی در صورت داشتن افراد توانمند که این افراد در نهاوند هم زیاد هستند باید از نیروهای بومی استفاده شود.

نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از مدیران کل استان تقاضا داریم مسئولان شهرستان نهاوند را به‌صورت بومی انتخاب کنند چون این حق مردم است و مدیر بومی به خاطر زندگی کردن در این شهر مشکلات را بهتر درک می‌کند و نقاط قوت و ضعف شهرستان را می‌داند و با گفتمان مردم نهاوند بیشتر آشنا است.

وی افزود: یکی از معایب غیربومی بودن مدیران همین جلسه است که با توجه به اینکه بیش از نیمی از مدیران بانک‌ها و سایر دستگاه‌ها در شهرستان غیربومی هستند و این باعث شده در مواقع ضروری در دسترس نباشند و موقعی که نیاز به تصمیم‌گیری فوری است در شهرستان نباشند و علاوه بر این به ظرفیت‌ها و مسائل فرهنگی، اقتصادی و بومی شهرستان آشنا نبوده و باعث ایجاد مشکلاتی برای مردم می‌شوند.

در ادامه این نشست با حضور مدیران بانک‌ها مباحث مختلفی در مورد مشکلات بیکاری و تعطیلی واحدهای تولیدی مطرح شد و بهرام نیا نیز در این مورد گفت: ۷۰ درصد کارگاه‌های تولیدی شهرستان تعطیل هستند و به علت نداشتن سرمایه در گردش و عدم دریافت تسهیلات در حال ورشکستگی هستند که در این موارد بانک‌ها می‌توانند به تولیدکنندگان در زمینه های ارائه تسهیلات و استمهال وام‌ها کمک کنند تا آن‌ها دوباره به چرخه تولید و اشتغال بازگردند.

 

840127

 

نماینده مردم نهاوند در مجلس اظهار داشت: نهاوند امروز مشکل بیکاری دارد که باید برای احیای واحدهای تولیدی تعطیل‌شده تلاش کنیم و در این زمینه همه مسئولان باید پای‌کار باشند.

وی گفت: در همین زمینه با آقای نعمت زاده وزیر محترم صنعت، معدن و تجارت جلسه‌ای داشته‌ایم و قول مساعد درزمینهٔ حل مشکلات گرفته‌شده است که امیدواریم بتوانیم تولید را در شهرک صنعتی نهاوند رونق ببخشیم.

بهرام نیا بیان داشت: ایجاد اشتغال و کارآفرینی از طریق پرداخت تسهیلات از طرف بانک‌ها برای حل مشکلات شهرستان امری ضروری است که از مدیران بانک‌ها درخواست می کنیم تا با تمام ظرفیت در این راستا حرکت کنند.

 وی با برشمردن بعضی از مشکلات مردم در مورد وضعیت بانک‌های شهرستان نهاوند اظهار کرد: عدم وجود وجه کافی در خودپرداز بانک‌ها به‌خصوص در تعطیلات ازجمله مشکلات دستگاه‌های خودپرداز در این شهرستان است که مشکلاتی را برای مردم و به‌خصوص میهمانان ورودی به این شهرستان ایجاد کرده است که مدیران بانک‌ها به این امر توجه ویژه‌ای داشته باشند چون این موضوع زیبنده مردم نهاوند نیست.

نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به اعلام مدیران بانک‌ها، پرداخت وام ازدواج به زوجین ظرف مدت یک هفته انجام می‌شود و بانک‌های شهرستان آمادگی این را دارند که در صورت تکمیل بودن مدارک و ضامن ظرف مدت یک هفته تا ده روز وام ازدواج را پرداخت کنند.

 بهرام نیا عنوان کرد: تراکم دستگاه ATM در یک یا دو خیابان شهرستان باعث ایجاد مشکلاتی برای مردم شده و در بقیه نقاط شهر ازجمله شهرک شهید حیدری، شهرک طالقانی و سایر نقاط دستگاه خودپردازی وجود ندارد که این مورد باید بررسی و حل شود.

وی در مورد مشکلات یکی از بانک‌ها با شهرداری برای ایجاد خودپرداز در میدان سیدالشهدا نهاوند نیز گفت: نیاز است شهرداری و بانک‌ها هرچه سریع‌تر با تعامل و جانمایی مناسب نسبت به رفع این مشکل تلاش کنند.

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما