تازه های سایت

کد مطلب: 27283
7. تير 1395 - 5:47
مدیرکل بنیاد مسکن استان همدان از در نظر گرفته شدن ۳۳ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان اعتبار برای نوسازی و ساخت مساکن روستایی نهاوند در سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه حبری گرو، حسن ظفری در جلسه هم‌اندیشی دهیاران شهرستان نهاوند گفت: کشور از مدیریت فعلی برنامه‌ریزی روستایی رنج می‌برد.

وی گفت: دهیاران مدیران ارشد روستاها هستند اما قرار نیست به دستگاه اجرایی تبدیل شوند و با درگیر شدن در پروژه‌های عمرانی و غیره رسالت اصلی خود فراموش کنند.

ظفری با اشاره به اینکه دهیار نقش تسهیل سازی امور روستا را دارد و اگر سیاست‌های کلان به‌وضوح مشخص باشد تکلیف دهیاران مشخص است، گفت: ما به‌عنوان دستگاه اجرایی علاقه‌مندیم نهاوند را به‌عنوان شهری ویژه ببینم چراکه بر روی خط سیر سه گسل سنندج، سیرجان و بندرعباس که گسل نهاوند را تقویت می‌کنند، است.

وی با اشاره به قوانین ملی ساختمان اظهار داشت: ما به‌واسطه معذورت فامیلی و نسبت‌های دیگر نباید از رعایت مقرارت ملی ساختمان چشم‌پوشی کنیم چراکه اولین آسیب‌دیده این عمل صاحب‌خانه است که به نظر خود به وی لطف کرده ایم.

مدیرکل بنیاد مسکن استان همدان بابیان اینکه ایران کشوری حادثه‌خیز است، عنوان کرد: دهیاران باید با یک هم‌افزایی و همدلی و تدبیر به‌گونه‌ای عمل کنند که عایدی بیشتری نصیب مردم شود.

وی افزود: با توجه به آمارهای موجود از ۴۲ رخداد که به عنوان بلایای طبیعی شناخته ۳۷ مورد آن مربوط به ایران است و همین عدد ایران را جز ۱۰ کشور بلاخیز دنیا قرار داده است.

عملیات آسفالت ریزی فاز اول ۱۲ روستای استان به پایان رسیده است

ظفری با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون عملیات آسفالت ریزی فاز اول ۱۲ روستای استان به پایان رسیده است، گفت: ۱۳ روستای دیگر نیز عملیات فاز اول آن‌ها در دست اجرا است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان همدان با اشاره به اینکه اگر دهیاری خود را مشغول اموراتی کند که خارج از شرح وظایفش است و موجب بازماندن از وظایف اصلی شود باید باآن برخورد شود، گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تسهیلاتی را در اختیار مردم می‌گذارد.

وی ادامه داد: در شهرستان نهاوند ۱۶۶ روستا وجود دارد که این میزان عدد کمی نیست و نهاوند قطب تولید و کشاورزی استان است و همین امر موجب اهمیت داشتن مسائل پیرامون روستاها است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان همدان افزود: در ۱۶۶ روستای نهاوند ۲۶ هزار و ۵۹۹ خانوار در ۲۳ هزار ۱۲۹ واحد مسکونی زندگی خود را می‌گذرانند.

وی عنوان کرد: نیاز امروز جامعه روستایی نهاوند به مسکن روستایی ۳ هزار و ۴۷۰ فقره ساختمان است با فرض بر اینکه در مساکن موجود هیچ نیازی به بهسازی و نوسازی و غیره نباشد.

ظفری عنوان کرد: ۱۴ هزار و ۵۰۰ فقره ساختمان در شهرستان نهاوند از تسهیلات بهسازی، نوسازی و بازسازی استفاده کرده‌اند که شاخص قابل قبولی را دار هستند و  ۱۲ هزار واحد روستایی نیازمند دریافت این تسهیلات هستند.

سهمیه نهاوند در سال جاری ساخت ۱۸۰۰ فقره مسکن است

مدیرکل بنیاد مسکن استان همدان در ادامه از سهمیه یک هزار و ۸۰۰ فقره‌ای ساخت ساختمان در شهرستان نهاوند طی سال جاری خبر داد و گفت: این تسهیلات در سال جاری با حمایت دولت از ۱۵ به ۲۰ میلیون ارتقا یافت و دوره ساخت و بازپرداخت تسهیلات با نرخ سود ۵ درصد ۱۵ سال تعریف‌شده است.

وی ۳۳ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان را سهم پرداختی بنیاد مسکن و دولت عنوان کرد و گفت: این مبلغ با احتساب آورده مردمی به حدود ۶۷ میلیارد تومان می‌رسد که گردش مالی بسیار مناسبی را برای نهاوند به ارمغان می‌آورد.

وی عنوان کرد: اعطای تسهیلات به‌صورت اخذ سفته زنجیره‌ای برای متقاضیان اجرایی خواهد شد که بازپرداخت سود و اصل پول توسط دولت نیز تضمین‌شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان همدان مهم‌ترین وظیفه کنونی را با توجه به آغاز زودهنگام فصل سرما در مناطق غربی و شهرستان شناسایی متقاضیان، تشکیل پرونده و مدیرت زمان عنوان کرد و اظهار داشت: این اقدام بزرگ توسط دهیاران رغم خواهد خورد.

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما