تازه های سایت

کد مطلب: 27201
29. خرداد 1395 - 12:03
شهردار نهاوند گفت: اجرای طرح‌های عمرانی بدون پیوست فرهنگی و آگاهی شهروندان نتیجه‌ای که مدنظر مجموعه مدیریت شهری نهاوند است را به دست نمی‌آورد.

به گزارش پایگاه خبری گرو، امیررضا یوسفیان با اعلام این مطلب گفت: درگذشته تصور بر این بود که با اجرای طرح‌های بزرگ عمرانی، توسعه پایدار شهری محقق خواهد شد اما امروز جامعه جهانی به این نتیجه رسیده است که بدون افزایش آگاهی و دانش شهروندان به توسعه پایدار دست‌یافته نخواهد شد.

وی اظهار کرد: امروزه شهرداری‌ها از یک‌نهاد صرفاً خدمات رسان به نهادی اجتماعی ارتقاءیافته و با خروج از محدوده وظایف سنتی، مسئولیت‌های متعددی را به عهده گرفته است که یکی از مهم‌ترین آن‌ها آگاهی‌رسانی و فرهنگ‌سازی در خصوص نحوه صحیح زیست مسالمت‌آمیز کنار یکدیگر و توسعه شهر است.

شهردار نهاوند افزود: اجرای طرح‌های عمرانی بدون پیوست فرهنگی و آگاهی شهروندان نتیجه‌ای که مدنظر مجموعه مدیریت شهری نهاوند است را به دست نخواهد آورد.

وی با اشاره به برخی مشکلات شهر نهاوند در حوزه آسیب‌های اجتماعی و دغدغه‌های فرهنگی، گفت: بایستی سند آسیب‌شناسی شهر نهاوند در حوزه‌های بحران و اجتماعی توسط کارشناسان تهیه شود.

یوسفیان بابیان اینکه وظایف قانونی شهرداری‌ها تعیین و تعریف‌شده است، ورود این دستگاه به حوزه‌های اجتماعی را بنا به رسالت اجتماعی آن عنوان کرد و ادامه داد: کوشیده‌ایم با مشارکت و همکاری در اجرای بسیاری از طرح‌ها و برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی نقش خودمان را به‌عنوان یک‌بخشی از این اجتماع بزرگ ایفا کنیم.

وی افزود: ساخت کتابخانه‌ها، فرهنگسراها و خانه‌های فرهنگ، فرهنگ‌سازی و ایجاد آگاهی در شهروندان نسبت به حقوق اجتماعی و شهروندی از اقداماتی است که باید توسط مسئولین نهاوند صورت گیرد.

شهردار نهاوند تأکید کرد: تلاش شهرداری نهاوند توسعه همزمان فرهنگی، عمرانی و خدماتی شهر است چراکه همه این اقدامات در یک راستا قرار داشته و یکی بدون دیگری تحقق و تکامل نخواهد یافت.

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما