تازه های سایت

کد مطلب: 27190
15. خرداد 1395 - 13:42
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نهاوند گفت: سینمای نهاوند پس از چندسال وقفه با فیلم سینمایی«من سالوادور نیستم» آغاز به کارکرد.
به گزارش پایگاه خبری گرو، محمود مصباح با اعلام این مطلب گفت: در جامعه امروز رسانه و تصویر بیشترین نقش را در فرهنگ‌سازی دارند و به نحوی است که می‌توان گفت فیلم اولویت اول سرمایه گذاری کشورها را در بحث فرهنگ به خود اختصاص داده است.

وی اظهار کرد: فیلم رساننده تاریخ، فرهنگ، آداب و رسوم، سنن و تفکرات ملت‌ها است آن‌چنان‌که شاهدیم شاید تولید یک فیلم باعث انقلاب و تحولی عظیم در دیدگاه مردم شود.

وی بابیان اینکه در سال‌های اخیر کم‌توجهی به مقوله سینما و فیلم باعث دور شدن مردم از این هنر تأثیرگذار شده است، گفت: متأسفانه نهاوند نیز از این قائده مستثنا نبوده و سال‌ها نبود مرکزی برای گذراندن اوقات فراغت جوانان و غنی‌سازی زمان بیکاری آن‌ها و خانواده‌ها به‌شدت به چشم می‌آمد.

مصباح تصریح کرد: البته تلاش‌های زیادی از سوی مردم و مسئولان به‌منظور راه‌اندازی مجدد سینما در نهاوند و یا ایجاد محلی نو با احداث سینمای جدید انجام‌شده است.

وی گفت: بعد از سال ۱۳۸۳ که سینمای نهاوند تعطیل شد یکی از دغدغه‌های مردم و مسئولان به‌سوی این امر معطوف شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نهاوند فرسودگی مکان سینمای سابق، از بین رفتن مبلمان، قدیمی شدن سیستم پخش فیلم را از علل اصلی تعطیلی سینمای نهاوند عنوان کرد و گفت: تمامی این مسائل منتج شد که سازمان نظام‌مهندسی و دستگاه‌های مربوطه ادامه فعالیت سینمای نهاوند را متوقف کنند.

وی نداشتن تمایل به ادامه فعالیت مالک اسبق سینمای نهاوند را از دیگر علل این موضوع عنوان و تصریح کرد: پس از کش‌وقوس‌های فراوان بالاخره با حمایت‌ها و پیگیری‌های نماینده وقت مردم شهرستان نهاوند و مدیرکل وقت ارشاد اسلامی استان همدان سینما اندیشه نهاوند در سال ۹۰ در مجتمع فرهنگی ارشاد اسلامی آغاز به کارکرد.

وی اظهار کرد: استقبال نکردن مردم بار دیگر سینمای نهاوند را با وقفه‌ای ۴ ساله به تعطیلی کشاند اما مجدداً با توجه به نیاز شهرستان برای گذران اوقات فراغت با ورود بخش خصوصی این امر مهم و پرفرازونشیب را در نهاوند به ثمر نشانده‌ایم.

مصباح گفت: خوشبختانه سینمای نهاوند از روز پنجشنبه با همکاری شهرداری و شورای اسلامی شهر با اکران فیلم «من سالوادور نیستم» کار خود را آغاز کرد.

وی از اکران فیلم «محمد رسول‌الله(ص)» در ابتدای ماه مبارک رمضان در نهاوند خبر داد و گفت: با توجه به اطلاع‌رسانی‌های حداقلی استقبال مردمی طی چند روز گذشته مطلوب بوده است.

وی همکاری و حمایت مردمی را لازمه ادامه کار سینما در نهاوند عنوان کرد و گفت: آنچه امروز کشورهای غربی آن را دنبال می‌کنند نفوذ از راه اعتقادات و فرهنگ است که متأسفانه این هدف را از طریق فیلم‌های ماهواره‌ای در حال دنبال کردن هستند.

مصباح گفت: سینمای نهاوند همه‌روزه در سه نوبت در ساعات ۱۶، ۱۸ و ۲۰ با بهای ۵ هزار تومان آماده استقبال از تمامی آحاد مردم وادارات شهرستان نهاوند است.

وی افزود: هزینه استفاده از سینما برای خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران و بسیجیان با ۴۰ درصد تخفیف در نظر گرفته‌شده است.

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما