تازه های سایت

کد مطلب: 27040
31. ارديبهشت 1395 - 17:02
معاون صنایع اداره صنعت، معدن و تجارت نهاوند، گفت: ۳۰ درصد واحدهای صنعتی نهاوند غیرفعال هستند.

به گزارش پایگاه خبری گرو، بیژن ترابیان با اعلام این خبر گفت: ۹۱ واحد صنعتی در نهاوند وجود دارند که ۳۰درصد آنها غیرفعال هستند.

وی مهم‌ترین مشکلات آن‌ها را نبود سرمایه در گردش عنوان کرد و گفت: تأمین سرمایه در گردش برای واحد های فعال، تسهیل خدمات و بهبود فعالیت‌ها با اختصاص تسهیلات کم‌بهره، ایجاد رونق اقتصادی برای ایجاد بازار فروش و تقسیط بدهی‌های معوقه واحدهای صنعتی نزد بانک‌ها از عوامل خروج از وضعیت تعطیلی این واحدها است.

وی ادامه داد: در سال گذشته جلساتی با حضور واحدهای صنعتی و بانک‌های عمل شهرستان در محل فرمانداری نهاوند برگزار شد اما با توجه به خارج نشدن این واحدها از رکود و باقی ماندن مشکلات آنها، همچنان پیگیر رفع مسائل پیرامون آنها هستیم.

معاون صنایع اداره صنعت، معدن و تجارت نهاوند، اظهار کرد: مهم‌ترین واحدهای صنعتی و معدنی شهرستان نهاوند کارخانه سیمان، روغن‌کشی و تصفیه روغن، تولید مالت، آرد، فرآورده‌های لبنی، آسفالت، واحدهای دانه‌بندی، صنایع لاستیک و پلاستیک برای تولید سبد میوه، صنایع سلولوزی پارس الوند و صنایع سمین چوب هستند.

وی بابیان اینکه برخی صنایع و معادن شهرستان منحصر به نهاوند و منطقه است، گفت: واحد های مالت، تولید روغن و سوخت‌های هیدروکربنی «گازوییلی» از مهم‌ترین آنها است.

ترابیان عنوان کرد: بانک‌های عامل باید به‌عنوان رویکرد در حفظ اشتغال و توسعه پایدار صنایع، نسبت به تسهیل و تقسیط معوقات و در اختیار گذاشتن تسهیلات جدید اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

وی در پایان افزایش سود بانکی و نداشتن توجیه اقتصادی مناسب و واردات محصولات مشابه را ازجمله موانع پیشرفت صنعت شهرستان خواند و عنوان کرد: در صورت ادامه روند واردات محصولات خارجی، امیدی به فعال شدن چرخ صنعت در نهاوند نخواهد بود.

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما