تازه های سایت

کد مطلب: 27033
30. ارديبهشت 1395 - 12:21
معاون بازسازی و مقاوم‌سازی مسکن روستایی کشور گفت: با اقدامات انجام‌شده در قالب بازسازی و بهسازی مسکن‌های روستایی حدود 40 درصد از واحدهای مسکن روستایی کل کشور مقاوم‌سازی شده‌اند.

عزیز الله مهدیان در حاشیه بازدید از مسکن‌های روستای چولک شهرستان نهاوند در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری گرو، گفت: در کل کشور حدود 64 هزار روستا داریم که از این تعداد حدود 38 هزار روستا دارای سکنه و بالای 20 خانوار هستند و در همه روستاها کشور طرح بهسازی روستایی در حال اجرا است.

وی اظهار کرد: در کل این روستاها حدود 5 میلیون و 300 هزار واحد مسکن روستایی وجود دارد که در کل تقریباً 30 درصد جمعیت کشور در روستاها ساکن هستند.

معاون بازسازی و مقاوم‌سازی مسکن روستایی کشور افزود: حدود 5 میلیون و 600 هزار خانوار روستایی در این مسکن‌های روستایی سکونت دارند که درکل 600 هزار واحد کمبود مسکن روستایی داریم و با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده تا افق 1405 بنا است که این کمبود مسکن را جبران کنیم.

وی بیان داشت: در ابتدای اجرای طرح مقاوم‌سازی حدود 85 درصد مسکن‌های روستایی غیر مقاوم‌سازی شده بودند و در حادثه‌ها بسیار آسیب‌پذیر بودند که با احداث 1 میلیون و 900 هزار واحد مسکن روستایی مقاوم‌سازی شده در 10 سال اخیر درصد واحدهای مقاوم‌سازی شده روستایی از 15 درصد به حدود 40 درصد رسیده است.

مهدیان گفت: پیش‌بینی برنامه این است که تا پایان برنامه 1405 این رقم به حدود 75 درصد برسد که با توجه به اقدامات انجام‌شده امیدواریم به این رقم برسیم.

وی عنوان کرد: با روندی که داریم و هرساله 200 هزار واحد را بهسازی و بازسازی می‌شود و با تأمین اعتبارات به 75 درصد خواهیم رسید.

معاون بازسازی و مقاوم‌سازی مسکن روستایی کشور افزود: برای 1 میلیون و 500 هزار واحد روستایی در قالب بهسازی کارشده از محل اعتبارات بانکی و ارزان‌قیمت روستاییان حدود 13 میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار هزینه شده است.

وی در پایان گفت: علاوه بر این منابع از طرف آورده خود متقاضیان نیز حدود همین مبلغ هزینه شده است که در کل روند خوبی در بازسازی و بهسازی مسکن‌های روستایی داریم.

انتهای پیام/

478625

دیدگاه‌ها

بعد از این دیگه مقاوم سازی نخواهد شد چون وام مسکن روستای ضامن کارمند می خواهد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

دیدگاه شما