تازه های سایت

کد مطلب: 26905
20. ارديبهشت 1395 - 11:04
شهردار نهاوند گفت: عملیات اجرایی جلوگیری از تخلفات ساختمانی در سطح شهر نهاوند به‌وسیله نظارت شدید بر ساخت‌وسازها توسط شهرداری نهاوند انجام می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری گرو، امیررضا یوسفیان با اعلام این خبر گفت: در ادامه فعالیت‌های شهرداری نهاوند و به‌منظور رعایت قوانین اجرایی در ساخت‌وساز ساختمان‌های شهری عملیات اجرایی نظارت بر ساخت‌وسازهای سطح شهر نهاوند در حال انجام است.

وی اظهار کرد: در کنار این اقدام، اخذ تعهد از شهروندان مبنی بر رعایت ساخت‌وسازها بر اساس اصول فنی و شهرسازی، برای جلوگیری از تخلفات ساختمانی انجام می‌گیرد.

یوسفیان بیان داشت: بی‌هیچ ملاحظه‌ای و بر اساس هماهنگی‌های صورت گرفته با مسئولان و دستگاه قضایی با هر نوع ساخت‌وساز غیرمجاز در هر نقطه از محدوده شهر برخوردی قاطع خواهیم داشت.

شهردار نهاوند افزود: اقدام به ساخت‌وسازهای غیرمجاز، انجام تخلفات ساختمانی توسط برخی افراد با نادیده گرفتن اصول فنی و شهرسازی و حقوق دیگران باعث ایجاد ناهنجاری در نمای ظاهری شهر و سخت نمودن شرایط زندگی دیگر شهروندان شده است.

وی اظهار کرد: تخلفات ساختمانی و گسترش آن در شهر مشکلات عدیده‌ای را در حیطه مسکونی شهر از قبیل ناهمسانی ساختمان‌ها، رشد ناموزون شهر و عدم وجود نظم و هماهنگی در چهره شهر را به دنبال آورده است که این مهم نیازمند نظارت قوی بر ساخت‌وسازهای ساختمانی با حفظ ویژگی‌های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی بر مبنای رعایت اصول و قوانین شهرسازی و همچنین شناخت کمیت و کیفیت تخلفات ساختمانی موجود جهت بررسی‌های لازم به‌منظور برطرف نمودن این‌گونه تخلفات است.

یوسفیان در این خصوص با توصیه به افرادی که اقدام به ساخت‌وساز غیرمجاز می‌کنند و یا در فکر قرار گرفتن در مسیرهای سازه‌های غیرمجاز هستند گفت: اقدام به ساخت‌وسازهای غیرمجاز سبب از بین رفتن امینت خانواده‌ها و افرادی می‌شود که در این اماکن که فاقد هرگونه استانداردهای شهرسازی و اصول و ایمنی است زندگی می‌کنند می‌شود.

وی با تأکید بر این نکته که افرادی که اقدام به ساختن واحدهای غیرمجاز می‌کنند افزود: این ساخت سازها از هیچ استاندارد شهرسازی برخوردار نبوده و باعث هدر رفتن سرمایه‌های ملی می‌شود و هزینه‌های بسیاری و زحمت فراوانی را بر دولت و شهرداری تحمیل می‌کند.

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما