تازه های سایت

کد مطلب: 26540
25. فروردين 1395 - 10:07
معاون فرماندار نهاوند گفت: امروزه در غرب نگاه به زن یک نگاه تحقیرکننده و ابزاری است که این در حالی است که زن در اسلام جایگاه واقعی و ویژه‌ای دارند.

به گزارش پایگاه خبری گرو، سید رضا سلامتی در کارگروه بانوان و خانواده که در محل فرمانداری تشکیل شد گفت: در دین مبین اسلام برای زن و مادر جایگاه ویژه‌ای قرار داده به‌طوری‌که پیامبر اکرم (ص) جایگاه دختر خویش حضرت فاطمه الزهرا (س) را بسیار والا می‌دانست و او را بانام ام‌ابیها صدا می‌کرد.

وی اظهار داشت: سرسلسله امامت در مذهب عالم تشیع حضرت فاطمه الزهرا (س) است و این نشان‌دهنده نگاه ویژه دین ما به مادر و اهمیت بانوان در جامعه است.

معاون فرماندار شهرستان نهاوند افزود: سخت‌ترین کاری که نه مزد و پاداش دارد و نه منجر به بازنشستگی می‌شود کار مشقت‌بار مادر بودن است و این کار پرمشقت برای زنان روستا وقتی‌که با دیگر مشاغل سخت روستا نیز همسو می‌گردد؛ نقش و جایگاه زنان روستا را پررنگ‌تر می‌کند.

وی در ادامه با اشاره به نگاه غلط غرب به جایگاه و شأن زن در جامعه گفت: امروزه در غرب نگاه به زن یک نگاه تحقیرکننده و ابزاری است درحالی‌که غربی‌ها می‌گویند که دین اسلام زن را محدود نموده این در حالی است که زن در اسلام جایگاه واقعی و ویژه‌ای دارند.

سلامتی بیان کرد: باید با برنامه‌ریزی درست و مناسب از پتانسیل‌های زنان در جامعه بیشتر استفاده کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ولادت بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی ایران اظهار داشت: حضرت امام (ره) شخصیت والامقامی بود که با دوراندیشی، تدبیر، عمل به اسلام، قانون اسلامی و شجاعت، تحول اساسی را در جامعه ایران اسلامی به وجود آوردند.

معاون فرماندار نهاوند همچنین با اشاره به ورزش بانوان گفت: باید برنامه‌ریزی شود از زمانی که برای بانوان ادارات برای ورزش در نظر گرفته‌شده طوری استفاده شود که از طرفی حق ارباب‌رجوع ضایع نگردد و از طرف دیگر این قشر محترم بتوانند از این ظرفیت مناسب در جهت سلامت جسمی و روحی خود استفاده کنند.

وی در پایان با اشاره به انتقال مطالب ارائه‌شده در برخی جلسات به‌صورت غیر صحیح گفت: متأسفانه بعضی افراد مطالب ارائه‌شده توسط این‌جانب و مسئولان را همان‌گونه که خودشان می‌خواهند تفسیر به رأی و به بیرون از جلسه انتشار می‌دهند و دید افکار عمومی را نسبت به مطالب مسئولان منحرف می‌نمایند.

در پایان این جلسه از بانوان مشاور ادارات تقدیر شد.

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما