تازه های سایت

کد مطلب: 26512
24. فروردين 1395 - 10:11
فرماندار نهاوند با اشاره به اینکه نهاوند شهری غنی و سرشار از منابع خدادادی است، گفت: ساماندهی «تپه ابوذر» معروف به «بام نهاوند» باید در دستور کار قرار گیرد.
به گزارش پایگاه خبری گرو، کریم حمیدوند در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان نهاوند با بیان اینکه توجه به صنعت گردشگری از مظاهر اقتصاد مقاومتی است، افزود: پتانسیل‌ها و منابع خدادادی موجود در شهرستان نهاوند می‌تواند بیش‌تر از هر شهرستان و استان دیگری که فاقد این منابع هستند، به تحقق این امر مهم کمک کند.

وی بابیان اینکه برخی مشکلات به وجود آمده در ایام نوروز مبنی بر جلوگیری از فروش سوغات نهاوند در مکان‌های در نظر گرفته‌شده، گفت: این مشکلات ناشی نبود هماهنگی بین دستگاهی است که با توجه به‌پیش رو بودن تابستان باید این مسائل حل‌وفصل شود.

وی با اشاره به اینکه حمام تاریخی گلشن ثبت ملی شده است، گفت: اداراتی که متولی آن هستند و در بازگشایی آن نقش دارند هرچه سریع‌تر باید به وضعیت این اثر ملی رسیدگی کنند.

حمیدوند اظهار کرد: ساماندهی و بهره‌برداری از تپه‌های مشرف‌به شهر در استان و سایر نقاط کشور درگذشته انجام و هم‌اکنون نیز درحال‌توسعه است زیرا موجب درآمدزایی و ایجاد اشتغال برای جوانان جویای کار می‌شود.

وی گفت: تپه ابوذر مکانی بسیار خوب و مناسب با پتانسیل پوشش گیاهی است که می‌تواند با ساماندهی، مراسم فرهنگی و تفریحی ادارات در گام اول و مردم را در گام‌های بعدی پذیرا باشد که این مهم مستلزم توجه به آن است.

وی بابیان اینکه باید از منابع موجود حداکثر استفاده و نباید هزینه‌های انجام‌شده از صندوق بیت‌المال بدون متولی رها شود، گفت: ساماندهی تپه ابوذر معروف به «بام نهاوند» باید در دستور کار قرار گیرد و فردی مناسب برای خدمات‌دهی در آن مکان به کار گرفته شود.

وی ضمن تقدیر از خدمات شورای شهر و شهردار نهاوند گفت: متأسفانه به نظر می‌رسد شورا و شهرداران وقت، دید اقتصادمحوری در راستای بهره‌برداری‌ها از امکانات شهری را نداشته‌اند.

فرماندار نهاوند ادامه داد: متأسفانه از گذشته تاکنون چنان‌که شایسته است به شناساندن نهاوند و اماکن تاریخی و تفریحی آن پرداخته نشده است.

وی افزود: سالنامه نهاوند در سال آینده باهدف شناساندن نهاوند، سراب‌ها، اماکن تفریحی و تاریخی آن منتشر خواهد شد.

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما