تازه های سایت

کد مطلب: 26478
21. فروردين 1395 - 20:02
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه نهاوند از وقف ۷ موقوفه جدید از ابتدای سال جاری تاکنون در شهرستان نهاوند خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری گرو، حجت الاسلام و المسلمین احمدرضا خزایی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۷ وقف قطعی به مساحت ۵ هزار و ۵۰۰ مترمربع به ارزش یک میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال در روستاهای شهرستان نهاوند به ثبت رسیده است.

وی افزود: در سال جاری با بهره‌گیری فرهنگی و استفاده از پتانسیل بقاع متبرکه شهرستان در جذب گردشگران، فعالیت‌های مناسبی در خصوص غنی‌سازی اوقات مسافران در جوار امام‌زادگان شهرستان انجام‌شده است.

وی غبارروبی بقاع، اجرای مراسم تحویل سال با قرائت دعای توسل، زیارت آل یاسین، زیارت عاشورا و دعای تحویل سال را از اقدامات ابتدایی و آغازین طرح عنوان کرد و گفت: در راستای کیفیت‌بخشی به سفر مسافران و مجاوران بقاع ۵ خیمه معرفت برپا شد.

وی گفت: در این خیمه ها به برگزاری مباحثی چون گفتمان دینی، پاسخ به سؤالات شرعی با حضور روحانیون، مشاوره خانواده، جوانان و نوجوانان، غرفه کودکان با عنوان «قرآن بخوان جایزه‌بگیر» به همراه غرفه نقاشی و غرفه «همه واقف باشیم» پرداخته شد و در راستای معرفی وقف و آثار و برکات آن فعالیت به انجام رسید.

خزایی اظهار کرد: در مدت ایام نوروز در ۵ بقعه از ۹ بقعه شهرستان به بیش از ۱۰ هزار نفر خدمات داده‌شده است.

وی بابیان اینکه در ۶ بقعه متبرکه شهرستان نماز جماعت برپا شده است، گفت: برای غنی‌تر شدن خدمات ارائه‌شده در غرفه‌ها از ۹ روحانی متخصص اعزامی از قم و روحانیون بومی استفاده‌شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه نهاوند با اشاره به خدمات دیگری همچون اسکان اضطراری در بقعه امامزاده ابراهیم، توزیع بروشورهای معرفی بقاع و برگزاری مراسم جشن میلاد حضرت زهرا(س)، گفت: خوشبختانه از ابتدای سال جاری تاکنون ۷ وقف قطعی به مساحت ۵ هزار و ۵۰۰ مترمربع به ارزش یک میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال در روستاهای شهرستان نهاوند به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما