تازه های سایت

کد مطلب: 26386
16. فروردين 1395 - 20:05
موقعيت جغرافيايی،اکولوژی و بوم شناسي منطقه نهاوند از گذشته های دورمورد توجه و بازديد حاکمان و دولت مرکزی، سياحان و سفر نامه نويسان قرار داشته است.

به گزارش پایگاه خبری گرو، موقعيت جغرافيايی،اکولوژی و بوم شناسي منطقه نهاوند از گذشته های دورمورد توجه و بازديد به حاکمان و دولت مرکزي ، سياحان و سفر نامه نويسان قرار داشته است.

ناصرالدين شاه قاجار مشاهده ی گوشه ای از اين منطقه در سفر نامه خود چنين مينويسد :

شهر نهاوند پيدا بود. نهاوند و باغستان محوطه ي آن و دره ي سبزي که ار اينجا تا نهاوند امتداد داردخيلي خوش منظر و با تماشا بود در زيرسايه ي چند بيد کهن که دور از ده بود به نهار افتاديم
آفتاب گردان زدند. جلوآفتابگردان شبدرزاري است که گل کرده بودو بوي بسيار خوشي دارد . يک سمت آفتابگردان زراعت گندم بود . در کمال سرسبزي و خضارت .زمين و هوا هم در نهايت روح و صفا . طبيعت زمينو حالت هواي اينجا بسيار شبيه است به نيشابور . صحرا و هوا از اين با صفاترو لطيف تر نميشود. نمونه اي است از بهشت.

منبع: علی سهرابی از نهاوند

بیشتر بدانیم گروه شهروند خبرنگارهاوند از ميان شهرستانهاي استان همدان به عنوان جزئی ازطرح پايلوت گردشگري ايران توسط سازمان ملل به تصويب رسيده است .
 

تصاویری نایاب و جذاب از سفر ناصرالدین شاه به نهاوند

تصاویری نایاب و جذاب از سفر ناصرالدین شاه به نهاوند

تصاویری نایاب و جذاب از سفر ناصرالدین شاه به نهاوند

تصاویری نایاب و جذاب از سفر ناصرالدین شاه به نهاوند
 

انتهای پیام/

478625

دیدگاه‌ها

خیلی عالی بود.عکسها یک گنج بود.
بهتر است بدانيم همين ناصر الدين شاه قاجار ملعون دستور تخريب قلعه نهاوند را داد تا مستحكمترين دژ غرب ايران را براي هميشه نابود كند . اين شهر دژ در طول تاريخ و حتي در زمان سلسله بي كفايت قاجار محلي مستحكم براي مقاومت در مقابل متجاوزان و بعضا استقرار مخالفان حكومت مركزي بوده است . اين شهر دژ نهاوند را مي توان همان شهر هگمتانه يا هفت دژ كتب تاريخي دانست كه متاسفانه امروزه به اشتباه يك تپه تاريخي گمنام در موقعيت شهر همدان فعلي بعنوان تپه هگمتانه و بقاياي آن شهر معرفي مي شود .
خیلی عالی بود ولی منبع سخن ناصرالدین شاه ذکر نشده بود از چه کتابیه؟

دیدگاه شما