تازه های سایت

کد مطلب: 26305
9. فروردين 1395 - 14:02
فرماندار شهرستان نهاوند با مکاتبه با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از عدم توجه به آثار چاپ‌شده در خصوص فرهنگ نهاوند انتقاد کرد.

به گزارش پایگاه خبری گرو، کریم حمیدوند با مکاتبه با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان و ارسال تصاویر مجموعه کتاب‌های استاد محمد رستمی از ادبای نهاوند نسبت به عدم‌حمایت از این نویسنده نهاوندی انتقاد کرد.

 وی اظهار کرد: این نویسنده نهاوندی با چاپ یک جلد کتاب با عنوان گویش نهاوندی و یک مجموعه دوجلدی با نام فرهنگ مردمی نهاوند و یک مجموعه سه‌جلدی با نام شرح امثال‌وحکم نهاوندی که جهت ثبت جهانی گویش نهاوندی در دست اقدام و پیگیری است؛ از عدم توجه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی انتقاد کرد.

فرماندار نهاوند افزود: با توجه به سیاست وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و حمایت این وزارت خانه از آثار چاپی که به مقوله فرهنگ و همچنین آثار ویژه معرفی فرهنگ شهرهای کشور می‌پردازند، ولی متأسفانه اداره کل فرهنگ ارشاد اسلامی جهت حمایت از این نویسنده نهاوندی اقدام به خرید و اهداء آن به کتابخانه‌های سطح استان نکرده است.

این مجموعه نفیس شش‌جلدی در سال‌های 1383، 1390، 1393 از طریق موسسه معتبر پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی به چاپ رسیده است.

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما