تازه های سایت

کد مطلب: 26113
18. اسفند 1394 - 12:37
مسئولین یزدی با توجه به استقبال سرد مردم شهرهای مختلف از حسن روحانی و البته عواقب آن سعی داشتند تا به نوعی در سفر به یزد سنگ تمام بگذارند.

به گزارش پایگاه خبری گرو به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رئیس جمهور 17 اسفند مهمان مردم دارالعلم یزد بود. مسئولین یزدی با توجه به استقبال سرد مردم شهرهای مختلف از حسن روحانی و البته عواقب آن سعی داشتند تا به نوعی در سفر به یزد سنگ تمام بگذارند. به خصوص که در سفر اخیر روحانی به مازندران وی با استقبال سرد مردمی مواجه شد که در سال 92 بیشترین میزان رای را به او داده بودند.
در همین راستا تلاش برای محدود کردن محوطه سخنرانی رئیس جمهور «کلید» خورد. ایجاد دو جداره در دو سوی محوطه حسینیه امیر چخماق و انسداد خیابان سلمان، استقرار یک نخل در گوشه ای از محوطه، ساماندهی یک شبه استخر وسط میدان و آبگیری آن، ایجاد سه سکوی ویژه خبرنگاران، ایجاد فضایی ویژه مسئولین، خالی گذاشتن فضای جلوی تریبون، محدود کردن فضای حسینیه با آوردن گیت های بازرسی به سمت جایگاه از جمله ترفندهایی بود که دولتی ها و حامیانشان برای بزرگنمائی حضور مردم یزد در استقبال از رئیس جمهور به کار بردند.

 

 

محدود شدن فضای حسینه امیرچخماق به وسیله جداره ها

 

وجود نخل و سکوی ویژه اهالی رسانه در محوطه

 

جایگاه مسئولن عالی رتبه دولتی و استخر وسط محوطه به وضوح در تصویر نمایان است

 

فضای خالی در جلوی جایگاه

البته از آنجا که بیم خالی ماندن همین محوطه کوچک شده هم می رفت دولتی ها دست به دامن حربه های تبلیغاتی متعددی شدند. ستادی که اصرار داشت خود را مردمی بنامد ( و بعداً مشخص شد در منزل دکتر عارف فعالیت می کند) شهر یزد را با بنرهای رنگارنگ قرق کرد. بیلبوردهای بزرگ تبلیغاتی در جای جای شهر، بنرهای متعدد، فضای تبلیغاتی پل های عابر پیاده همه و همه به کمک این ستاد آمد.

 

التماس بنرها!

هزینه های گزاف این ستاد و فشار افکار عمومی باعث شد این بار جریانی به نام مردم بنرهایی را در سراسر شهر نصب نماید. ولی مشکل اینجا بود که دستپاچگی حامیان دولت سبب شد تا این بنرها متحدالشکل در فاصله زمانی کمی در سرتاسر شهر مشاهده شده و نقشه ها را بر ملا کند.
دولتی ها حتی برای شکست احتمالی خود راه در رویی نیز در نظر گرفتند و در رسانه های زنجیره ای خود نظری را مطرح کردند که «ملاک محبوبیت رییس جمهور و اصلاح‌طلبان میزان آرای آنان در انتخابات است نه تجمعات گوناگون» به هر ترتیب گردانندگان این نقشه ها در روز استقبال حربه دیگری نیز به کار گرفتند و آن سوء استفاده از دانش آموزان به عنوان سیاهی لشگر بود. علاوه بر هزار نفری که به عنوان گروه سرود به مراسم فرستاده شدند، دانش آموزان از بسیاری از مدارس سطح شهر نیز به مراسم آمدند به طوری که به نظر می رسید مراسم 13 آبان در میدان امیرچخماق برپاست!

 

هزار دانش آموزی که برای رئیس جمهور شعر خواندند

 

 

حضور چشم گیر دانش آموزان در مراسم امروز

 

همچنین  اتوبوس هایی از شهرهای مختلف استان یزد حتی با فاصله 250 کیلومتری برای پر کردن محوطه به یزد گسیل شده بودند.

 

کاروان استقبال از رئیس جمهور از 250 کیلومتر دورتر عازم شهر یزد می شود!

 
با تمام این تفاسیر بخشی از محوطه سخنرانی و در پشت گیت خالی مانده بود.

سنگ پای قزوین!
با این وجود افراطی هایی که پشتشان به مطبوعات و فضای مجازی گرم است با انتشار چند تصویر مدعی هستند جمعیت استقبال کنندگان از روحانی در یزد حدود 50 هزار نفر بوده است.
گذشته از اینکه چنین ادعایی هیچ پشتوانه ای ندارد، به گفته کارشناسان حتی اگر محدودیت های فوق الذکر در میدان امیرچخماق ایجاد نشده بود و مردم کل محوطه را تا مدرسه مصلی پر کرده بودند، این منطقه نهایتاً گنجایش 12 هزار نفر جمعیت داشت. با توجه به محدودیت های ایجاد شده و ضمن چشم پوشی از حضور دانش آموزان، کارمندان ادارات و مسئولین دولتی کل جمعیت را در خوش بینانه ترین حالت می توان 9500 تا 10000 نفر تخمین زد.

هر چند استقبال از رئیس جمهور میهن اسلامی مان به سبب جایگاه حقوقی وی را می توان به نوعی آبروی کشور تلقی کرد اما اقدامات حساسیت برانگیز افراطیون در یزد از جمله طراحی و نصب گسترده بنرهایی با حمایت از فتنه و مصادره یزد به عنوان «پایتخت اصلاحات» را می توان از جمله عوامل سردی استقبال امروز از روحانی دانست.

دیدگاه شما