تازه های سایت

کد مطلب: 26011
11. اسفند 1394 - 13:30
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان نهاوند از ارتقای هتلینگ بیمارستان علیمرادیان با اعتباری بالغ بر یک‎میلیارد و 500 میلیون تومان خبر داد.

‌به گزارش پایگاه خبری گرو، جلال‌الدین امیری با بیان اینکه ارتقای هتلینگ بیمارستان علیمرادیان با اعتباری بالغ بر یک‎میلیارد و 500 میلیون تومان انجام شده است، اظهار کرد: 500 میلیون تومان نیز در بخش‎های مختلف بیمارستان شهید حیدری صرف تجهیز و نوسازی شده که البته کار همچنان در این بیمارستان ادامه دارد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر دو درمانگاه تخصصی فعال در شهرستان نهاوند وجود دارد اما به هر حال با کمبود فضای درمانگاهی مواجه هستیم، گفت: در این زمینه درمانگاه تخصصی پلی‌کلینیک در دانشگاه پیراپزشکی با 3 میلیارد و 300 میلیون تومان کلنگ‎زنی شده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان نهاوند افزود: این پروژه در حال حاضر در مرحله گودبرداری قرار دارد که این فضا در یک سال به بهره‎برداری خواهد رسید.

وی تغییر کاربری اداره پست به کلینیک تخصصی موقت با اعتبار 450 میلیون تومان هزینه را نیز از دیگر اقداماتی عنوان کرد که در راستای افزایش فضای درمانگاهی شهرستان انجام شده است.

امیری در ادامه گفت: حوزه سلامت نسبت به دستگاه‌های دیگر جزء مجموعه‎های موفق است و خوشبختانه در حال حاضر شاخص‎های خوبی در منطقه داریم.

وی با اشاره به افزایش سرانه سلامت از 22 هزار تومان به 69 هزار تومان و رشد 400 درصدی در این حوزه تأکید کرد: دولت تلاش کرد در حوزه بهداشت، درمان و حتی مواد غذایی به وظیفه قانونی خود که تأمین سلامت مردم بود عمل کند و تا حد زیادی هم موفق بوده است.

این مسئول تأکید کرد: در دوره‌های گذشته حدود 60 درصد هزینه درمان از جیب بیماران پرداخت می‎شد که این مسئله برخی بیماران را به زیر خط فقر می‎رساند از این رو در دولت یازدهم اصلاح این درصد در دستور کار دولت قرار گرفت و قرار است بر اساس برنامه توسعه پنجم این عدد در پایان این برنامه به 30 درصد و کمتر از آن برسد.

وی اظهار کرد: در حوزه بستری در بیمارستان‌های دولتی تنها 6 درصد در جمعیت شهری و سه درصد در جمعیت روستایی هزینه‌ها را پرداخت می‌کنند و 97 درصد هزینه بیمارستانی را برای جمعیت روستایی و 94 درصد این هزینه را برای جمعیت شهری دولت تقبل خواهد کرد.

وی با اشاره به رواج پدیده زیرمیزی در گذشته، یکی از اقدامات مهم دولت فعلی را بحث جمع کردن این پدیده عنوان کرد و گفت: با پرداخت کارانه منطقی به پزشکان این پدیده از بین رفته و در یک سال گذشته حتی یک مورد نیز در نهاوند مشاهده نشده است که در صورت مشاهده برخورد جدی خواهد شد./فارس

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما