تازه های سایت

کد مطلب: 25890
2. اسفند 1394 - 15:01
مدیر بنیاد مسکن شهرستان نهاوند گفت: ۵۳ درصد روستاهای نهاوند زیر پوشش طرح هادی قرار گرفته اند.

به گزارش پایگاه خبری گرو، داوود سوری با بیان اینکه بنیاد مسکن یکی از دستگاه‌های متولی ایجاد زیرساخت‌های مسکن روستایی و بهسازی در روستاهاست، گفت: شهرستان نهاوند دارای ۱۶۸ روستا است که تمامی این روستاها دارای طرح هادی هستند.

وی با بیان اینکه ۲۱ روستای شهرستان نهاوند کمتر از ۲۰ خانوار جمعیت دارند، گفت: این روستاها نیز تعیین محدوده شده‌ و تاکنون ۱۵۸ فقره طرح هادی در روستاهای بالای ۲۰ خانوار تهیه‌شده است.

وی با اشاره به اینکه اعتبار بازنگری طرح سال ۱۳۹۳ حدود ۱۵۰۰ میلیون ریال است که از این میزان ۶۸۰ میلیون ریال تخصیص‌یافته است، گفت: ۶ روستا نیز در دست‌ بازنگری هستند که از این تعداد طرح ۵ روستا شامل «لیلی یادگار»، «ورازانه»، «فیازمان»، «وهمان فارسبان» و «كفراج» به تصویب رسیده است.

داود سوری گفت: تاکنون طرح هادی در ۵۶ روستا بااعتباری افزون بر ۱۵۰ میلیارد ریال اجراشده که از این تعداد ۳۶ روستا با ۱۰۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به اتمام رسیده و ۲۰ روستا نیز بااعتباری افزون بر ۴۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در دست اجراست و به عبارتی اجرای طرح  هادی ۵۳ درصد روستاهای بالای ۱۰۰ خانوار شهرستان را پوشش داده است.

وی بابیان اینکه اعتبارات بهسازی سال گذشته ۲۹ میلیارد و ۴۰۶ میلیون ریال در قالب ۲۳ پروژه بوده است، گفت: تخصیص کل اعتبارات اجرای طرح هادی و ماده ۱۲ سال ۱۳۹۳ معادل ۲۰ میلیارد و ۶۰۵ میلیون ریال و برابر ۷۰ در صد از كل اعتبارات است.

وی در ادامه اظهار داشت: از سهمیه ۴ هزار و ۸۰۰ تنی قیر اختصاص‌یافته به شهرستان نهاوند میزان ۲ هزار و ۱۰۰ تن در قالب ۱۶ روستا تعیین تكلیف شده و پیمانكار آن‌ها مشخص شده و ۲ هزار و ۷۰۰ تن باقیمانده نیز در قالب ۱۴ روستاست كه اسناد مناقصه آن‌ها حاضر و در مرحله انتخاب پیمانكار است.

وی بابیان اینکه نهاوند توانسته تمام اعتبارات تخصیص‌یافته را در بخش بهسازی و مقاوم‌سازی منازل روستایی جذب کند، گفت: نهاوند ازجمله شهرستان‌های موفق استان در این زمینه است.

سوری از اجرای فاز اول بهسازی در ۴۷۰ روستای استان همدان خبر داد و گفت: در این رابطه بیش از ۸۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده و شرایط مطلوبی را برای اسکان روستاییان فراهم شده است.

وی مقاوم‌سازی منازل روستایی را ازجمله خدمات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خواند و گفت: سهمیه مقاوم‌سازی در استان بیش از ۹۷ هزار واحد روستایی بوده که تاکنون بیش از ۶۸ هزار واحد به پایان رسیده است.

وی از مقاوم‌سازی ۱۴ هزار و ۸۲۰ واحد مسکن در روستاهای شهرستان نهاوند از ابتدای اجرای طرح تاکنون خبر داد و گفت: امسال ۳۵۰ واحد روستایی در روستاهای نهاوند مقاوم‌سازی شده است

وی افزود: در بحث صدور سند مالکیت نیز ۲۰ هزار و ۵۹۱ فقره سند از مجموع ۲۵ هزار و ۲۴۲ فقره سند صادره شده که از این تعداد ۲۲ هزار و ۴۲۳ در روستاهای شهرستان بوده و مابقی نیز به تعداد ۲ هزار و ۸۱۹ فقره شهری بوده است.

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما