تازه های سایت

کد مطلب: 25872
1. اسفند 1394 - 12:55
مدیر شبکه‌ بهداشت و درمان شهرستان نهاوند گفت: بالغ بر 2 میلیارد تومان برای خرید تجهیزات پزشکی بیمارستان‎های شهرستان نهاوند هزینه شده است.

به گزارش پایگاه خبری گرو، جلال‎الدین امیری در این مورد اظهار کرد: با اجرای طرح تحول سلامت در راستای تجهیز بیمارستان‌ها یک اقدام مناسب انجام شده است و وزارت بهداشت اعتباراتی را به بیمارستا‌ن‎ها و دانشگاه‎های پزشکی اختصاص داده است.

وی تصریح کرد: وزارت بهداشت از طریق هیئت امنای ارزی که مجموعه مورد اعتماد وزارت بهداشت است اقدام به خرید تجهیزات مورد نیاز کرد که قیمت تمام شده این تجهیزات که از طریق هیئت امنای ارزی خریداری شده 40 تا 50 درصد زیر قیمت شرکت‎ها بود و این مسئله ارزش پول را دوچندان کرد که در این راستا در نهاوند جذب اعتبار خوبی داشتیم.

مدیر شبکه‌ بهداشت و درمان شهرستان نهاوند تاکید کرد: در همین راستا در نهاوند با رقمی بالغ بر 2 میلیارد تومان که بابت خرید تجهیزات پزشکی هزینه کردیم تجهیزاتی با ارزش بیش از این رقم خریداری کردیم.

وی بیان کرد: در آغاز شروع طرح تحول سلامت در بیمارستان‎های نهاوند تجهیزات خیلی فرسوده بود زیرا مشکلات اعتباری وجود داشت اما با اجرای طرح تحول نظام سلامت بحث نوسازی تجهیزات بیمارستان‎ها در دستور کار قرار گرفت.

امیری اضافه کرد: در حال حاضر وضعیت فعلی هر دو بیمارستان وضعیت مطلوبی است و به جدیدترین تجهیزات و تکنولوژی روز مجهز شده‌اند.

وی از راه‌اندازی ام .آر.آی و نیز نصب ماموگرافی در آینده‎ای نزدیک در شهرستان نهاوند خبر داد و افزود: در بحث تجهیزات نیز نصب و راه‌اندازی دستگاه رادیولوژی دیجیتال با 400 میلیون تومان هزینه در بیمارستان آیت‎الله علیمرادیان انجام شد.

مدیر شبکه‌ بهداشت و درمان شهرستان نهاوند در ادامه به بحث تجهیز و به‎روزرسانی آزمایشگاه بیمارستان آیت‌الله علیمرادیان اشاره کرد و گفت: در بیمارستان شهید حیدری هم با تأخیر چندماهه بحث تجهیز آزمایشگاه آغاز شده ضمن اینکه نصب و راه اندازی دستگاه اکسیژن ساز، امحا زباله، رختشورخانه و ایزوله تنفسی نیز از اقدامات دیگری است که در دو بیمارستان  نهاوند انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: با پیگیری‌های انجام شده از منابع بهداشتی 2 میلیارد و 150 میلیون تومان برای ساخت 6 پروژه حوزه بهداشت شامل ستاد شبکه بهداشت و درمان، انبار دارویی درمانگاه گیان، پایگاه مهدیه، درمانگاه باباقاسم، مرکز شماره 2 شهری در نظر گرفته شده است.

امیری با بیان اینکه تملک زمین در بعضی از این پروژه‌ها انجام شده است، گفت: پیگیر هستیم در بقیه موارد نیز انجام شود و تا سال آینده این پروژه‎ها به بهره‎برداری برسد./فارس

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما