تازه های سایت

کد مطلب: 25777
24. بهمن 1394 - 15:46
رئیس سازمان تأمین اجتماعی نهاوند از بیمه 2 هزار و 347 کارگر ساختمانی در شهرستان نهاوند خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری گرو، غلامرضا بیات اظهار کرد: 2 هزار و 347 کارگر ساختمانی در شهرستان نهاوند زیر پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار دارند.

وی ادامه داد: از سال 89 که بیمه کارگران ساختمانی در دستور کار سازمان تأمین اجتماعی قرار گرفته است، 4 تا 5 هزار کارگر ساختمانی متقاضی بودند که زیر پوشش بیمه قرار بگیرند.

رئیس سازمان تأمین اجتماعی نهاوند تصریح کرد: با توجه به تقاضای کارگران ساختمانی، عده‎ای از آنها زیر پوشش قرار گرفتند و عده‎ای از آنها به خاطر سهمیه محدود شهرستان بلاتکلیف بودند که در سال جاری تعداد 546 کارگر ساختمانی زیر پوشش بیمه قرار گرفتند.

وی بیان داشت: مابقی این تعداد نیز از طریق انجمن صنفی کارگران شهرستان نهاوند تشکیل پرونده داده‎اند که سعی می‎کنیم تا پایان سال این تعداد نیز زیر پوشش قرار بگیرند.

بیات اضافه کرد: در شهرستان نهاوند تمام کارگران ساختمانی متقاضی که تا پایان سال 90 دارای کارت مهارت فنی و حرفه‎ای هستند زیر پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار گرفته‎اند.

وی ادامه داد: کارگران متقاضی سال 91 تا 93 نیز تا پایان سال جاری زیر پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار خواهند گرفت.

رئیس تأمین اجتماعی نهاوند خاطرنشان کرد: همچنین بیمه کارگران ساختمانی متقاضی سال 94 نیز به سال 95 موکول خواهند شد تا در سال 95 کارت مهارت آنها به‎روز شود و زیر پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار بگیرند.

وی اظهار داشت: تا پایان سال 94 تلاش خواهیم کرد 300 تا 400 کارگر ساختمانی دیگر نیز زیر پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار بگیرند.

بیات در ادامه افزود: کارگرانی که در حرفه‎های مختلف صنعت ساختمان دارای کارت مهارت فنی و حرفه‎ای هستند به شرط اشتغال در صنعت ساختمان می‌توانند درخواست بیمه بدهند و حق بیمه آنها 27 درصد است که 20 درصد آن را دولت از طریق یارانه پرداخت می‌کند و 7 درصد آن را باید خود کارگر پرداخت کند.

وی به بیمه کشاورزان شهرستان نهاوند اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه نهاوند به عنوان قطب کشاورزی محسوب می‎شود ولی متأسفانه تعداد کشاورزان زیر پوشش بیمه انگشت‌شمار هستند.

این مقام مسئول تصریح کرد: در حال حاضر از طریق انجمن صنفی کشاورزان شهرستان، 80 تا 90 پرونده در دست اقدام داریم که از اسفندماه سال جاری با بررسی پرونده‎ها و بازرسی از زمین‎های کشاورزی این تعداد پرونده نیز زیر پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار خواهند گرفت.

وی تاکید کرد: حق بیمه کشاورزان نیز مانند حق بیمه کارگران ساختمانی 27 درصد است که 20 درصد برعهده دولت و هفت درصد آن بر عهده بیمه‎شده است.

بیات در ادامه به بیمه قالیبافان شهرستان نهاوند اشاره کرد و گفت: در حال حاضر یک‌هزار و 780 نفر از قالیبافان شهرستان نهاوند زیر پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار دارند.

وی افزود: در شهرستان نهاوند 7 هزار و 93 بیمه شده اجباری، 741 بیمه شده اختیاری، مشاغل آزاد و مددجو یک‎هزار و 676 نفر، بیمه بیکاری 216 نفر، راننده 2 هزار و 551 نفر، نویسنده 48 نفر، خادمان مساجد 115 نفر زیر پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار دارند.

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما