تازه های سایت

کد مطلب: 25717
21. بهمن 1394 - 12:28
به مناسبت ایام دهه مبارک فجر جمعی از مسئولان شهرستان نهاوند با خانواده شهدای گروه انقلابی ابوذر و زندانی سیاسی قبل از انقلاب دیدار کردند.

به گزارش پایگاه خبری گرو، در این دیدارها که با حضور امام‌جمعه، فرماندار، فرمانده سپاه و رئیس بنیاد شهید نهاوند انجام شد، مسئولان با خانواده شهید ماشاالله سیف از اعضای گروه انقلابی ابوذر و خانواده سید احمد سید آقایی از زندانیان سیاسی قبل از انقلاب دیدار و گفت‌وگو کردند.

حجت اسلام مغیثی امام‌جمعه نهاوند در دیدار حاج اسد سیف مبارز انقلابی و برادر شهید ماشاالله سیف از اعضای گروه انقلابی ابوذر نهاوند گفت: گروه ابوذر در تاریخ کشور ماندگار شدند چون در سال 52 و درزمانی که هیچ‌کس جرئت انتقاد از رژیم منحوس پهلوی را نداشت این 6 جوان نهاوندی علیه حکومت طاغوت قیام کردند.

وی اظهار کرد: این کار خیلی کار مهم و اثرگذاری بود و زمینه را برای اقدامات بعدی و درنهایت سرنگونی رژیم پهلوی فراهم کرد.

امام‌جمعه نهاوند افزود: مردم شهرستان نهاوند قدردان گروه ابوذر هستند چون نام این شهرستان را برای همیشه بانام انقلاب پیوند زد و امروز وظیفه ما زنده نگه‌داشتن یاد این شهدا و شهدای دفاع مقدس است.

مسئولان شهرستان نهاوند سپس در منزل سید احمد سید آقایی از مبارزان انقلابی شهرستان نهاوند و ایثارگر و جانباز 30 درصد که به مدت 3 سال و 8 ماه به جرم انقلابی گری در زندان‌های مخوف ساواک تحت شکنجه بود؛ دیدار کردند.

در این دیدار کریم حمیدوند گفت: واقعاً استقامت و مقاومت امسال آقای سید آقایی بود که در کنار هدایت‌های امام راحل باعث به ثمر نشستن انقلاب اسلامی شد.

وی اظهار کرد: در دوران ستم‌شاهی و تحمل شکنجه‌های وحشیانه ساواک آن‌هم به مدت نزدیک 4 سال بسیار کار باارزش و شایسته‌ای است و واقعاً این اقدامات باید برای نسل جوان انقلاب بازگو شود تا بدانند که انقلاب با چه دشواری‌هایی به ثمر نشسته است.

سید احمد سید آقایی در تاریخ تیرماه سال 1352 به جرم داشتن فعالیت‌های سیاسی و انقلابی توسط ساواک دستگیر و تحت شکنجه قرار گرفت و پس از تحمل نزدیک به 4 سال حبس در کمیته مشترک ساواک در اوایل سال 1356 از زندان آزاد شد و فعالیت‌های انقلابی خود را تا پیروزی انقلاب اسلامی ادامه داد.

 

637718

637723

637722

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما