تازه های سایت

کد مطلب: 25686
20. بهمن 1394 - 7:19
امام‌جمعه نهاوند بابیان اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران خدماتی ارزنده داشته است، گفت: بیان خدمات ارائه‌شده بعد از انقلاب و مقایسه با قبل بر همگان وظیفه است.

به گزارش پایگاه خبری گرو، حجت‌الاسلام عباسعلی مغیثی در جمع فرماندهان و کارکنان انتظامی نهاوند گفت: تبیین راه نورانی و الهی امام خمینی(ره) بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران و مقایسه تغییرات قبل از انقلاب با بعدازآن وظیفه‌ای همگانی بوده که بر عهده مسئولان خصوصاً افراد صاحب نفوذ است.

وی گفت: افزایش اقتدار، عزت، امنیت و ارتقای سطح ارزش‌مداری دینی در جامعه از جمله فواید و برکات انقلاب بوده که با هدایت‌های مقام معظم رهبری این افتخارات روزافزون بوده است.

امام‌جمعه نهاوند گفت: همواره انسان‌هایی در راه عقیده، ایمان و ارزش‌های فرهنگی و دینی خود تمام‌قد ایستادگی کرده و حتی در این راه از ایثار جان و تعلقات دنیوی خود دریغ نکرده‌اند.

وی افزود: همین ایستادگی‌ها سرچشمه تمام روشنگری‌ها و پیروزی‌هایی بوده که در طول تاریخ به نیکی از آنان یادشده و به‌عنوان حماسه، ماندگار شده است.

وی در ادامه عنوان کرد: هرگاه انسان به درجه‌ای از شعور معنوی و کمال برسد که تمام نیات و اعمال خود را به سمت‌وسوی دستورات الهی سوق داده و رضای باری‌تعالی را سرلوحه امور خود قرار دهد، مسائل جزئی و فانی دنیوی هیچ‌گونه تغییری در عقیده، افکار و ایمان او و تزلزلی در اراده‌اش وارد نخواهد کرد.

وی گفت: اگر انسان نیت خود را الهی سازد قضاوت‌های مردمی، برداشت‌های اشتباه در جامعه نسبت به او و دیگر مواردی ازاین‌دست سبب نمی شود که در عمل به انجام‌وظیفه دینی خود سستی کند.

وی با بیان اینکه در نقطه مقابل انسان‌هایی هستند که نیاتی غیر از جلب رضایت باری‌تعالی را داشته و اعمال و افکار خود را صرفاً برای منافع دنیوی طرح‌ریزی می‌کنند، غافل از اینکه اگر به اهداف دنیوی خود برسند یا در این راه توفیق نیابند در اصل خاسرین هستند، گفت: این افراد هیچ‌گاه توشه‌ای برای آخرت خود برنداشته‌اند.

وی ادامه داد: نمونه‌های زیادی از افراد این دودسته در انقلاب اسلامی ایران و دوران پس از پیروزی انقلاب به‌خوبی قابل‌مشاهده هستند همچنان که باید سرنوشت آنان قابل‌درک و عبرت گیری برای همگان باشد.

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما