تازه های سایت

کد مطلب: 25645
18. بهمن 1394 - 11:22
سرپرست شهرداری نهاوند گفت: با توجه به‌نوبت هرس زمستانه درختان پرسنل فضای سبز شهرداری نهاوند نسبت به این عمل اقدام کردند.

عباس حسنوند در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری گرو گفت: به‌منظور رفاه حال مردم و زیباسازی شهر نهاوند پرسنل فضای سبز شهرداری نهاوند نسبت به هرس درختان در سطح بلوارها و میدان‌ها اقدام کردند.

وی اظهار کرد: عمل هرس درختان با توجه به فرارسیدن نوبت هرس زمستانه با نظارت و رعایت نکات فنی لازم توسط کادر آموزش‌دیده انجام‌گرفته است.

سرپرست شهرداری نهاوند افزود: این اقدام باهدف کوتاه کردن ارتفاع درخت جهت تسهیل در عملیات سم‌پاشی، جوان کردن درختان مسن از طریق حذف شاخه‌های پیر وادار نمودن درخت به تولید شاخه‌های جدید و محدود کردن رشد درختان انجام می‌شود.

وی بیان داشت: با انجام هرس زمستانه تعادل بین شاخه و ریشه ایجاد می‌شود و شاخه‌های خشک و مزاحم و آفت‌زده از بین می‌روند و شرایط مناسبی برای دریافت نور و هوا به درخت ایجاد می‌شود.

حسنوند با اشاره به اینکه هرس درختان در سطح شهر هم چنان ادامه دارد؛ افزود: اجرای عملیات هرس زمستانه درختان در سطح شهر، باهدف تقویت و بهبود رشد گیاهان، رسیدگی به فضای سبز، آراستگی محیط و مناظر شهری و فضاهای سبز سطح شهر انجام می‌شود.

وی بیان داشت: شهروندان می‌توانند به‌منظور قطع، هرس و جابجایی درختان با ارائه تقاضای کتبی به واحد فضای سبز شهرداری نهاوند برای انجام اقدامات قانونی توسط این شهرداری اقدام نمایند.

حسنوند در بخش دیگری از سخنانش گفت: پرسنل خدوم شهرداری با آمادگی کامل در خدمت شهروندان هستند و با تشکیل ستاد مدیریت بحران در مواقع آب‌گرفتگی و بارش‌ها به کمک شهروندان خواهند آمد.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ ایمنی و مدیریت بحران لازمه شرایط امروز است؛ خاطرنشان کرد: مردم در این حوزه نقش وظایفی بسیار مهمی دارند آن‌ها بایستی با رعایت نکاتی ازجمله نریختن زباله و نخاله در جداول در این راستا کمک‌های شایانی را به این شهرداری نمایند.

سرپرست شهرداری نهاوند افزود: امروز نیازمند اقدامی دیگر در حوزه مدیریت بحران هستیم و آن بحث فرهنگ است که در این خصوص دستگاه‌های مختلف به‌ویژه نهادهای فرهنگ‌ساز و رسانه‌ها باید پای‌کار بیایند.

وی در پایان با ابراز خرسندی از توجه و همکاری شهروندان در ارائه خدمات مطلوب، عنوان کرد: به‌طورقطع بدون کمک شهروندان نمی‌توان به شکل مطلوب خدمات‌رسانی کرد چراکه خدمات‌رسانی مناسب درگرو مشارکت شهروندان به‌ویژه در زمان‌های حساس و بحرانی است.

انتهای پیام/

478625

دیدگاه‌ها

سلام.خسته نباشید جناب آقای حسنوند راجب هرس درختان صحبت کردید که جای تشکر داره اما راجب درختکاری کاش صحبت می کردید و یک نکته خدمت جنابعالی عرض کنم که الان درختانی کاشته می شه که کمتر آب مصرف کنند الان در کمربندی نهاوند به کرمانشاه منظورم کمربندی که ترمینال جدید نهاونده افتتاح شده فکر کنم درختان چنار کاشتن این هم آب زیاد می خواد وهم دیر رشد میکنه الان حومه زندگی بنده منطقه پاسداران ودروس و میر داماد تهرانه اینجا درختانی دارند مثل درخت چنار ولی با مصرف آب کمتر و رشد دوبرابری چنار و مقاوم ودر بهار واقعا گلهای کوچیک وخوشبو ی دارن اسم این درختو حضور ذهن ندارم نمی دونم و جنابعالی شاید منظور منو فهمیده باشی که کدوم درختو می گم .از اینکه وقت گذاشتی به حرفهای یک آماتور گوش کنی ممنونم.

دیدگاه شما