تازه های سایت

کد مطلب: 25591
15. بهمن 1394 - 9:15
نهاوند و همدان بیشترین جوایز را به دست آوردند
نفرات برتر جشنواره موسیقی سنتی فجر استان همدان معرفی شدند+ نتایج کامل
هجدهمین جشنواره موسیقی سنتی فجر استان همدان که در شهرستان نهاوند برگزار شد با معرفی نفرات برتر در بخش‌های مختلف به کار خود پایان داد.

به گزارش پایگاه خبری گرو، با برگزاری مراسم اختتامیه هجدهمین جشنواره موسیقی سنتی فجر استان همدان در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نهاوند به کار خود پایان داد و با حضور مسئولان به نفرات و گروه‌های برتر جوایز و لوح تقدیر جشنواره اهدا شد.

در این جشنواره دوروزه 65 اثر به مرحله نهایی راه‌یافته بودند که در پایان نوازندگان همدان و نهاوند بیشترین جوایز را از آن خود کردند.

هجدهمین جشنواره موسیقی سنتی استان همدان در دو بخش تک‌نوازی و گروه نوازی با حضور نوازندگانی از سراسر استان همدان در نهاوند برگزار شد.

هیئت‌داوران این دوره از جشنواره بر عهده آقایان بهنام وادانی، سعید ثابت و فرهاد احمدی از تهران بود.

مراسم اختتامیه این جشنواره با حضور رضا قیاسی معاون پشتیبانی و توسعه منابع انسانی استانداری همدان، فاضل عبادی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان، حمیدوند فرماندار نهاوند و جمعی از علاقه‌مندان و مسئولان شهرستان نهاوند برگزار شد.

بر اساس رأی هیئت سه‌نفره داوران در بخش‌های مختلف این نتایج به دست آمد:

در بخش تک‌نوازی ساز سنتور مهیار بیات از همدان مقام اول، نیما گودرزی از نهاوند مقام دوم و علیرضا سعیدی و علی پور اقبالی هر دو از همدان مشترک سوم شدند.

در بخش ساز ویولن میلاد رضایی از نهاوند، مهرداد آهن چیان و محمدرضا صالحی هر دو از همدان به ترتیب اول تا سوم شدند.

در تنبورنوازی مجتبی نوروزی و امیرحسین گلزاری هر دو از شهرستان همدان به ترتیب اول و دوم شدند و حسین مومیوند و وحید سلگی هر دو از نهاوند به‌طور مشترک سوم شدند.

در تک‌نوازی ساز تار سینا منتظری، سهیل چهل امیران و تارا پیراینده هر سه از همدان به ترتیب عنوان‌های اول تا سوم این بخش را به دست آوردند.

در ساز کمانچه سهراب بحیرایی از شهرستان نهاوند مقام اول، بهنام بیات از همدان مقام دوم و حامد ربانی از همدان و احمد نوابی از نهاوند به‌طور مشترک مقام سوم را کسب کردند.

در تک‌نوازی ساز نی یاسر کلهر از نهاوند، اصلان طالبی از اسدآباد و امین شراعی از همدان به ترتیب اول تا سوم شدند.

در دف‌نوازی حسین احمدی نشاط از همدان، مهدی سیاوشی از نهاوند و صادق سنایی از همدان به ترتیب به‌عنوان مقام‌های اول تا سوم معرفی گردیدند.

در تنبک‌نوازی نیز پویان موسویان، احسان رسولی ثمر هر دو از شهرستان همدان و بهنام بهروزی و کامیار مهر آفرین هر دو از همدان به‌طور مشترک مقام سوم جشنواره را به دست آوردند.

در تک‌نوازی ساز سه‌تار نیز مهدی حیدریان، نادر مستقا هر دو از شهرستان همدان و مهدی رشیدی از شهرستان نهاوند موفق شدند در رده اول تا سوم قرار گیرند.

همچنین بر اساس نظر هیئت‌داوران در بخش آواز آقایان احمد طالبی از شهرستان همدان به‌عنوان مقام دوم و حمید محمد ظاهری از شهرستان تویسرکان مقام سوم را به دست آوردند؛ هیئت‌داوران در این بخش کسی را شایسته رتبه اول ندانست.

در بخش گروه نوازی نیز بر اساس رأی هیئت‌داوران گروه تمنا از همدان اول، گروه ارغوان از اسدآباد دوم و گروه راز دل از شهر همدان سوم شدند.

در مراسم پایانی این جشنواره از چند پیشکسوت موسیقی نیز با اهدای لوح تقدیر و هدایایی تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما