تازه های سایت

کد مطلب: 25486
9. بهمن 1394 - 12:27
رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان نهاوند گفت: پایگاه ثابت انتقال خون این شهرستان در دهه فجر افتتاح می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری گرو، محمدتقی شهبازی با بیان اینکه پایگاه ثابت انتقال خون این شهرستان در دهه فجر افتتاح می‌شود، اظهار کرد: در شهرستان نهاوند در سال‌های 86 و 87 یک مرکز انتقال خون در بیمارستان آیت‌الله علیمرادیان احداث شد که با توجه به تعداد کم اهداکنندگان و هزینه‌های بالای پالایش خون مقرون به صرفه نبود و همین امر باعث تعطیلی این مرکز شد.

وی تصریح کرد: بعد از تعطیلی این مرکز برنامه اهدای خون را با وجود کمبود فضای فیزیکی به صورت مناسبتی در ساختمان هلال احمر شهرستان نهاوند برگزار کردیم.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان نهاوند تاکید کرد: طی سال‌های اخیر تعداد مراجعین و متقاضیان اهدای خون در نهاوند افزایش پیدا کرده است به طوری که برنامه اهدای خون ماهی یکبار جوابگوی متقاضیان نبود.

وی ادامه داد: با هماهنگی سازمان انتقال خون در استان برنامه اهدای خون در شهرستان نهاوند به دو بار در ماه افزایش پیدا کرد که با توجه به محدودیت فضا در ساختمان هلال احمر و ایجاد مشکلاتی در این زمینه باعث شد در سال 90 با همکاری شبکه بهداشت، شهرداری و خیرین ساختمان فعلی شبکه بهداشت با هزینه 5 میلیون تومان به‌عنوان مرکز انتقال خون شهرستان نهاوند مورد استفاده قرار گرفت.

شهبازی بیان کرد: در طی سه سال اخیر استقبال مردم شهرستان نهاوند برای اهدای خون بسیار زیاد شده است به طوری که نمونه‌های خونی که توسط مردم شهرستان نهاوند اهدا می‌شود نیاز استان را در این زمینه تأمین می‌کند.

وی ادامه داد: طی دو سال گذشته با پیگیری‌‎های صورت گرفته سازمان انتقال خون استان پذیرفت یک مرکز انتقال خون ثابت در نهاوند احداث شود و برای احداث این مرکز 120 میلیون تومان اعتبار به شهرستان تخصیص یافت.

این مسئول گفت: ساختمان قدیم اداره تعاون شهرستان نهاوند برای ساختمان این مرکز در نظر گرفته شد و تجهیزات لازم نیز برای این مرکز خریداری شده است.

وی در ادامه به ضرورت احداث این مرکز انتقال خون ثابت برای شهرستان نهاوند اشاره کرد و افزود: وجود یک مرکز انتقال خون ثابت از ضروریات این شهرستان بود که خوشبختانه با مساعدت مسئولان تحقق یافت.

وی بیان کرد: پایگاه ثابت انتقال خون شهرستان نهاوند در ساختمان قدیم اداره تعاون شهرستان نهاوند واقع در بلوار 24 متری روبروی اداره فرمانداری شهرستان قرار دارد که بعد از افتتاح در دهه فجر امسال در 17 بهمن ماه سال جاری آماده خدمات‌رسانی به شهروندان خواهد بود.

شهبازی ادامه داد: شرایط خاص آب و هوایی در منطقه نهاوند و کوهستانی بودن شهرستان باعث غلظت خون بالای مردم شهرستان شده است از همین رو اهدای خون برای سلامتی شهروندان ضروری خواهد بود.

وی در پایان سخنانش گفت: شهرستان نهاوند رتبه اول اهدای خون را در میان پایگاه‌های سیار در استان همدان به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما